در جلسه بررسی روند بازسازی واحدهای آسیبدیده فولاد مبارکه که با حضور محمدمسعود سمیعینژاد، رئیس هیأت عامل ایمیدرو، سعید زرندی، مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد، محمود صلبی به تشریح اقدامات دستگاههای نظارتی و اجرایی در دوران جنگ رمضان پرداخت و با اشاره به مسئولیتهای گسترده سازمان بازرسی در آن مقطع اظهار کرد: در زمان وقوع جنگ، بخش بازرسی مأموریتهای متعددی در حوزههای مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عهده داشته که از جمله می توان به موضوعات مرتبط با تخصیص ارز و نظارت بر زنجیره تأمین و عرضه محصولات راهبردی کشور اشاره کرد. وی اعلام داشت؛ در چنین شرایطی حفظ ثبات بازار و جلوگیری از اختلال در روند تولید از اهمیت ویژهای برخوردار است.
ایشان حضور میدانی مسئولان و کارکنان صنعتی کشور در روزهای جنگ که در واحدهای تولیدی و مدیریت مستقیم امور در شرایط بحرانی، نقش مؤثری در تسریع روند تصمیمگیری و رفع موانع تولید داشتند، تقدیر کرد.
صلبی با تأکید بر اهمیت راهبردی فولاد مبارکه در اقتصاد کشور افزود: بازگشت چرخه تولید فولاد و استمرار عرضه محصولات فولادی برای ما از اهمیت ویژهای برخوردار بود. راهاندازی مجدد کورهای که در جریان جنگ آسیب دیده بود، تنها در مدت ۴۵ روز و روند صعودی عرضه محصولات به بازار، موجب شد شرایط بازار بهخوبی مدیریت شود و نگرانیها درباره تأمین نیاز صنایع کاهش یابد.
وی همچنین پروژه نورد فولاد مبارکه را از طرحهای مهم و اثرگذار صنعت فولاد کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش کارکنان و مدیران این مجموعه، این پروژه طبق برنامه به بهره برداری خواهد رسید.
صلبی اظهار داشت: تصمیمگیری در شرایط جنگی با شرایط عادی تفاوتهای اساسی دارد و مدیران ناگزیر به پذیرش ریسکهای بیشتری هستند که این نکته باید مدنظر قرار گیرد.
منبع:روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور / ایراسین
https://rooydadejadid.ir/?p=146797









