×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
بازگشت فولاد مبارکه به مدار تولید، نقش مهمی در مدیریت بازار خواهد داشت

در جلسه بررسی روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده فولاد مبارکه که با حضور محمدمسعود سمیعی‌نژاد، رئیس هیأت عامل ایمیدرو، سعید زرندی، مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد، محمود صلبی به تشریح اقدامات دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در دوران جنگ رمضان پرداخت و با اشاره به مسئولیت‌های گسترده سازمان بازرسی در آن مقطع اظهار کرد: در زمان وقوع جنگ، بخش بازرسی مأموریت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عهده داشته که از جمله می توان به موضوعات مرتبط با تخصیص ارز و نظارت بر زنجیره تأمین و عرضه محصولات راهبردی کشور اشاره کرد. وی اعلام داشت؛ در چنین شرایطی حفظ ثبات بازار و جلوگیری از اختلال در روند تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایشان حضور میدانی مسئولان و کارکنان صنعتی کشور در روزهای جنگ که در واحدهای تولیدی و مدیریت مستقیم امور در شرایط بحرانی، نقش مؤثری در تسریع روند تصمیم‌گیری و رفع موانع تولید داشتند، تقدیر کرد.

صلبی با تأکید بر اهمیت راهبردی فولاد مبارکه در اقتصاد کشور افزود: بازگشت چرخه تولید فولاد و استمرار عرضه محصولات فولادی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. راه‌اندازی مجدد کوره‌ای که در جریان جنگ آسیب دیده بود، تنها در مدت ۴۵ روز و روند صعودی عرضه محصولات به بازار، موجب شد شرایط بازار به‌خوبی مدیریت شود و نگرانی‌ها درباره تأمین نیاز صنایع کاهش یابد.

وی همچنین پروژه نورد فولاد مبارکه را از طرح‌های مهم و اثرگذار صنعت فولاد کشور عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تلاش کارکنان و مدیران این مجموعه، این پروژه طبق برنامه به بهره‌ برداری خواهد رسید.

صلبی اظهار داشت: تصمیم‌گیری در شرایط جنگی با شرایط عادی تفاوت‌های اساسی دارد و مدیران ناگزیر به پذیرش ریسک‌های بیشتری هستند که این نکته باید مدنظر قرار گیرد.
منبع:روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور / ایراسین

-----
----------------