مجتمع مس سونگون در بحث توسعه به هر دلیل ممکن در سالیان گذشته خوب عمل نکرده و با توجه به پتانسیل منطقه باید دست در دست امر توسعه را جلو بیندازیم؛ فعالیتهای اخیر نشان میدهد که این مهم شدنی است.
مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف ۷ درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
مراسم تجلیل از عوامل اجرایی پروژه هیپ لیچینگ مس سونگون با حضور مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی مس، مدیرعامل شرکت کانی مس و جمعی از دستاندرکاران این پروژه در محل شرکت خدمات فنی و مهندسی صنایع و معادن کانی مس شنبه ۳ تیر ماه برگزار شد.
در اولین روز از بیستمین دوره نمایشگاه صنایع متالوژی، ریختهگری، آهنگری، معادن فلزی، ماشینآلات و صنایع وابسته، غرفه شرکت مس سونگون میزبان جمعی از نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان بود.
تولید کاتد مس در مجتمع مس سونگون ورزقان با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی به بهرهبرداری رسید.
همزمان با سفر رییس جمهور به تبریز از طرح تولید نخستین کاتد مس از طریق پروژه هیپ لیچینگ در مجتمع مس سونگون بهرهبرداری خواهد شد.
کارکنان شرکت ملی مس موفق به ثبت رکورد تولید ۵۶هزار و ۸۳ تن مس محتوی معدنی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۲ شدند.
با تلاش سختکوشان شرکت ملی صنایع مس ایران رکورد تولید ۲۴۰ هزار و ۵۵۳ تنی کنسانتره مس تا پایان اردیبهشتماه ۱۴۰۲ به ثبت رسید. همچنین در مجتمع های ۳ گانه، تولید این محصول شاهد ثبت رکورد تازهای در این بازه زمانی بود.
روایت این جهاد و پیروزی در سال «رشد تولید و مهارم تورم» را در دادهنمای زیر ببینید:
معدن مس سونگون در استان آذربایجان شرقی از نظر حجم ذخایر مس در غرب آسیا و شمال آفریقا بیمانند است.
اعضای کانون نهادهای سرمایهگذاری ایران، مدیران و فعالان بازار سرمایه از مجتمع تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران در استان آذربایجان شرقی(مجتمع مس سونگون) بازدید میکنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشستی با حضور کارگران مجتمعها از آنان تجلیل و قدردانی کرد.
در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر، وعده شرکت ملی مس، مبنی بر شروع فعالیت پروژه هیپ لیچینگ ( تولید مس کاتد) مجتمع مس سونگون تحقق یافته و فاز یک اسیدپاشی با حضور مدیر مجتمع مس سونگون، مدیران و معاونان مجتمع بدون برگزاری تشریفات و مراسم خاصی آغاز شد.
در نهمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران، شرکت ملی صنایع مس ایران توانست با دریافت ۵ ستاره در فرآیند ارزیابی، «تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی» را از آن خود کند.
باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه-ورزقان به طول ۱۳ کیلومتر و ۵۴۰ متر با حضور مقامات استانی و شهرستانهای ورزقان و هریس مورد بهرهبرداری گرفت.
مجتمع مس سونگون به عنوان یکی از واحدهای تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران، بخاطر ایجاد خدمات رفاهی برای کارگران و کارمندان از سوی کمیته کارگری استان به عنوان واحد نمونه استانی انتخاب شد.
دکتر «علی رستمی»، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی قهرمانی تیم فوتسال مس سونگون در مسابقات لیگ برتر فوتسال در پیامی دستیابی به این عنوان ارزشمند را به مردم عزیز شهرستان ورزقان و استان آذربایجان شرقی، بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی تبریک گفت.
شرکت نوآوران مس که بهعنوان یکی از بزرگترین پیمانکاران حوزه معدنی کشور بشمار میرود در پروژه حمل مواد معدنی در مجتمع مس سونگون ورزقان در بازه زمانی دی ماه با ثبت رکورد افزایش ۴۵ درصدی تولید نسبت به متوسط شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ علاوه بر حفظ روند رو به رشد خود در این سال یک رکورد تاریخی را نیز به ثبت رساند.
۲۱ طرح همزمان با ایاما… دهه مبارک فجر از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران افتتاح شده و به بهرهبرداری میرسد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجانشرقی گفت: راهاندازی آزمایشگاه جامع معدن و صنایع معدنی منطقه شمال غرب در شهرستان مرند توسط شرکت ملی صنایع مس ایران گام تازهای در استفاده از ظرفیت های منطقه محسوب می شود.
دکتر علی رستمی با اشاره به نام گذاری سال جاری در حوزه مس به نام هوشمندسازی صنعت مس، از هدف گذاری جهادی برای جهشی بلند در صنعت مس خبر داد.
شهریار متوکل از ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری اکتشافی در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران به میزان بیش از ۱۱۲ هزار متر در ۸ ماه سال جاری( متوسط ماهانه بیش از ۱۴ هزار متر ) خبر داد.
کارنامه اقدامات محیط زیستی شرکت ملی صنایع مس ایران به مناسبت بیستمین نمایشگاه محیط زیست منتشر شد.
معاون رئیس جمهور در نخستین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران بازدید کرد.









