با تکیه بر اقدامات فنی و نوآورانه متخصصان داخلی، شاخص مصرف انرژی در پتروشیمی شهید تندگویان کاهش چشمگیر یافت.
با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهری، پنج طرح تولیدی، محیط زیستی و توسعه ای در پتروشیمی شازند افتتاح و کلنگ زنی شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تامین ۷هزار میلیارد ریال اعتبار توسط دولت برای حمایت از واحدهای صنعتی و تأمین مواد اولیه خبر داد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: علیرغم وقوع سرمای شدید و کاهش محسوس ذخایر نیروگاههای برق آبی کشور نسبت به سال گذشته، پایداری شبکه برق کشور با اتکا به برنامهریزی دقیق، مدیریت بهینه تولید و تقاضا و مدیریت هوشمند شبکه برق کشور حفظ شد.
فناوری متفاوت کورهبلند در برابر سیاستهای گازمحور کشور، نیازمند حمایت ویژه و نگاه راهبردی دولت است
روز جمعه ۲۴ بهمنماه، محمد قاسمی معاون سیاستگذاری و راهبری توسعه ملی و منطقهای سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مدیران این سازمان، ملکمحمد قربانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری، امیر ارسلان سیدین معاون امور معادن و صنایع معدنی ادارهکل صنعت، معدن و تجارت استان، یحیی رمضانی رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان، شهرام زارع رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان، مسعود زمانی فرماندار شهرستان بروجن و جمعی از مدیران استانی، از خط تولید ورق گالوانیزه کارخانه شماره یک شرکت ورقخودرو بازدید کردند و از نزدیک با روند تولید ورق گالوانیزه ویژه استفاده در صنایع خودروسازی و لوازمخانگی کشور آشنا شدند و در جریان موانع و مشکلات موجود در این صنعت استراتژیک قرار گرفتند.
در رویداد تخصصی «چرخه انرژی» که در نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد، جمعی از مدیران صنعت، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه انرژی با بررسی ابعاد ناترازی، شدت بالای مصرف و چالشهای حکمرانی انرژی، بر ضرورت استقرار سامانههای یکپارچه مدیریتی، اصلاح نظام قیمتگذاری، توسعه بازار بهینهسازی و حرکت بهسوی رویکردهای یکپارچه برای تأمین پایدار انرژی تأکید کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم بالای ساختمانها در مصرف انرژی کشور، از اجباری شدن اجرای «مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان» از دیماه سال جاری خبر داد و گفت: سامانه پایش مصرف انرژی ساختمانها طراحی شده و اجرای آن از ساختمانهای دولتی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: ما نسبت به ناترازی انرژی بی تفاوت نیستیم و به همین دلیل از روز اول کمیته حکمرانی انرژی را تاسیس کردیم که شرکت سرمایهگذاری سیمان تامین (سیتا) در آن بسیار فعالانه حضور داشته است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه از بهبود ۵ تا ۶ درصدی شاخص مصرف ویژه گاز در مجتمع فولاد مبارکه خبر داد و گفت: در بخش احیای مستقیم فولاد مبارکه، مصرف ویژه گاز به ازای تولید آهن اسفنجی و در بخش فولادسازی، مصرف ویژه برق به ازای تولید تختال، طی سالهای گذشته با کاهش معناداری همراه بوده است.
پروژه «ساخت، نصب و راهاندازی ویل گریپر (Wheel Gripper) واگنبرگردان شماره ۲ واحد انباشت و برداشت ناحیه آهنسازی فولاد مبارکه» با هدف ارتقای سطح ایمنی، افزایش قابلیت اطمینان تجهیزات حیاتی و پشتیبانی پایدار از فرایند تأمین مواد اولیه، مطابق با برنامه زمانبندی مصوب و با تکیه بر توان فنی داخلی با موفقیت انجام و به بهرهبرداری رسید.
مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد در مدیریت مصرف انرژی گفت: حرکت به سمت فناوریهای نوآورانه و کممصرف، نوسازی سامانههای گرمایشی و اصلاح فرآیندهای تولید، کلید اصلی کاهش مصرف گاز و ارتقای بهرهوری انرژی در بخشهای صنعتی و خانگی است.
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با تأکید بر نقش محوری تولید و سرمایه انسانی در شرایط اقتصادی فعلی، تمرکز بر بهرهوری، نوآوری و حمایت از کارکنان را راهبرد اصلی این مجموعه برای عبور از فشارهای اقتصادی عنوان کرد و از ثبت عملکرد مثبت تولیدی و دستاوردهای نوآورانه شرکت در سالی پرچالش خبر داد.
وزیر نیرو با بیان اینکه روند مصرف آب و برق در کشور کاهشی است، گفت: با وجود آنکه هنوز در فصل بارش قرار داریم، نیاز به مدیریت مصرف آب و برق همچنان بهطور جدی احساس میشود و در دستور کار است.
میلاد رباطی مدیر نوآوری،خودکفایی و ساخت داخل پتروشیمی مروارید بیان کرد:پروژه طراحی و ساخت کاتالیست EO واحد MEG در پتروشیمی مروارید، یکی از مهمترین و راهبردیترین دستاوردهای فناورانه صنعت پتروشیمی کشور در سالهای اخیر بهشمار میرود. این کاتالیست از نظر سطح پیچیدگی فنی، ارزش اقتصادی و حساسیت عملیاتی، جزو پیشرفتهترین و باارزشترین کاتالیستهای مورد استفاده در صنعت پتروشیمی محسوب میشود و بومیسازی آن یک نقطه عطف در مسیر خودکفایی کشور است.
با حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، سیستم اسکادای بومیسازی شده برق این شرکت، روز دوشنبه ۶ بهمنماه سال جاری، تحویل موقت شد و در مدار بهرهبرداری قرار گرفت.
سیستم بومیسازیشده کنترل جبرانساز استاتیکی توان راکتیو فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل گروه فولاد مبارکه و جمعی از معاونان و مدیران این شرکت افتتاح شد.
با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیک و فناورانه، امروزه نقش نیروی انسانی در بخش معدن و صنایع معدنی به فراتر از یک ابزار بدل شده است و عامل اصلی نوآوری، افزایش راندمان تولید و بهرهوری، ایمنی و سلامت در محیط کار، مدیریت و رهبری سازمانی و ایجاد الگوهای پایدار توسعهای در این بخش به شمار میآید.
همزمان با ایام دهه فجر چهار واحد نیروگاه حرارتی جدید به ظرفیت ۷۰۹ مگاوات در استانهای سیستانوبلوچستان، بوشهر و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیسجمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
همزمان با ایام دهه فجر چهار واحد نیروگاه حرارتی جدید به ظرفیت ۷۰۹ مگاوات در استانهای سیستانوبلوچستان، بوشهر و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیسجمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
نشست مسعود پزشکیان رئیس جمهور با رؤسای انجمنهای تولیدی و صنعتی کشور صبح روز پنجشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۴، برگزار شد.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با تأکید بر اینکه این منطقه شاهراه اصلی انتقال نفت و فرآورده به نیمه شمالی کشور بهشمار میرود، گفت: مجموع انتقال نفت از خطوط لوله منطقه تهران ۱۵۳ میلیون لیتر در روز است که معادل تردد بیوقفه حداقل ۵ هزار تانکر در روز میشود.
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با تأکید بر اینکه این منطقه شاهراه اصلی انتقال نفت و فرآورده به نیمه شمالی کشور بهشمار میرود، گفت: مجموع انتقال نفت از خطوط لوله منطقه تهران ۱۵۳ میلیون لیتر در روز است که معادل تردد بیوقفه حداقل ۵ هزار تانکر در روز میشود.
معاون سرمایهگذاری ساتبا از افزایش حداقل چهاربرابری درخواستهای سرمایهگذاری در توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر نسبت به سالهای گذشته خبر داد و بر نقش سیاستهای حمایتی دولت در تحقق این روند تاکید کرد.









