به گفته مدیر کل دفتر برنامه و بودجه شرکت مهندسی آبفای کشور، با توجه به کم بارشی در کشور، سرانه مصرف آب شرب از ۱۸۵ لیتر باید به ۱۵۰ لیتر در شبانه روز کاهش پیدا کند.
واحد آموزش ایمپاسکو با هدف ارتقای آگاهی کارکنان و در پی بحران و کمبود آب شرب در شهر تهران، دوره آموزشی «مدیریت مصرف بهینه آب» با حضور نمایندهای از شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار کرد.
معاون حفاظت و بهرهبرداری حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی، با تشریح وضعیت وخیم منابع آبی در نیمی از مساحت کشور، گفت: سرانه آب تجدیدپذیر در این حوزه به ۴۸۰ مترمکعب رسیده که بسیار پایینتر از آستانه بحران (۹۰۰ مترمکعب) است. وی راهکار خروج از این وضعیت را توقف بارگذاریهای جدید، مدیریت سختگیرانه برداشتها و انتقال صنایع آببَر به سواحل دانست.
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: ایران با وجود افزایش نسبی بارشها و بهبود ذخایر سدها نسبت به سال گذشته، همچنان وارد دوره ترسالی نشده و ۳۵ میلیون نفر درگیر تنش آبی هستند.
سخنگوی آبفای تهران ضمن اشاره به محدودیتهایی برای پرمصرفها، درباره تفاهمهای انجام شده با شهرداری توضیح داد که با همکاری صورت گرفته چاههای با قابلیت آب شرب شهرداری به ظرفیت شبکه آبرسانی تهران منتقل میشود.
رئیس حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ثبت وضعیت کمنظیر بارش و منابع آبی در ۶۰ سال اخیر خبر داد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی بارشها نسبت به میانگین بلندمدت و رسیدن تراز دریاچه به ۱۲۷۰/۴۵ متر، آثار خشکسالیهای طولانیمدت و الزامات پدافند غیرعامل ایجاب میکند که مدیریت محتاطانه، چندسناریویی و صیانت از زیرساختها با جدیت ادامه یابد.
وزیر نیرو گفت: برخلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین اسرائیل، تولید برق در کشورمان به صورت پراکنده انجام می شود که همین موضوع آسیب پذیری سیستم های برق ما را کاهش داده است.
سخنگوی آبفای استان تهران گفت:تأسیسات و مخازن آب بهصورت کامل پوشیده و ایمن هستند و نتایج آزمایشهای انجامشده در خروجی تصفیهخانهها نشان میدهد هیچگونه آلودگی یا آلایندگی به آب شرب پایتخت اضافه نشده و کیفیت آب در شرایط مطلوب قرار دارد.
دوازدهمین اردوی جهادی پایگاه بسیج شهید سلیمانی در روستای محمدآباد بقسانی بخش سنگان خواف برگزار شد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۴۴ درصد منابع آبی در تهران صرف شرب می شود که عدد قابل توجهی است در حالی که در کل کشور این عدد به ۴ تا ۵ درصد می رسد؛ بنابراین صرفه جویی نقش کلیدی برای عبور از شرایط سخت آبی در پایتخت است.
سجاد طهماسبی، معاون سرمایهگذاری و راهبری فولاد مبارکه، در آیین افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی سمیرم با تأکید بر مدل کمسابقه مشارکت کارکنان، اظهار کرد: این پروژه با سرمایهگذاری بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان به ثمر نشست؛ الگویی نوین که توسعه زیرساخت انرژی را به مشارکت اجتماعی درونسازمانی پیوند زده است. وی این طرح را نقطه آغاز گسترش پروژههای مشابه در مقیاسهای بالاتر دانست و تصریح کرد فولاد مبارکه با تعریف هزار مگاوات انرژی خورشیدی، توسعه میادین گازی و مشارکت در انتقال آب، نقش خود را فراتر از یک بنگاه تولیدی و در قامت بازوی توسعهای کشور دنبال میکند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت از امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف استفاده از فاضلاب شهری و تصفیه پساب بهعنوان منبع مکمل تأمین آب خبر داد.
«سید محسن فاضلیان» عضو هیأت مدیره بانک مسکن با حضور در مرکز مشاوره و اطلاعرسانی بانک مسکن ضمن پاسخگویی مستقیم تلفنی به سؤالات و دغدغههای مشتریان، از ثبت رکورد جدید در بانک مسکن با پرداخت ۲۰۰ همت در حوزه قراردادهای منعقدشده خبر داد.
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه، میزان افزایش حقوقها برای سال آینده را طبق لایحه ۱۴۰۵ تشریح کرد.
در جریان سفر یکروزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران(ایزیپو) به شهرستان میانه، از چند واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی شماره یک و شماره دو میانه بازدید شد و مشکلات صنعتگران شهرکهای صنعتی ترکمنچای و میانه طی نشستی مورد بررسی قرار گرفت.
بانک مسکن از سال ۱۳۹۸ تاکنون، با انعقاد قرارداد مشارکت به میزان ۲۴ هزار و ۴۳۰ میلیون ریالی در پیشبرد طرحهای زیربنایی به ویژه در توسعه راهسازی کشور، نقش مهمی در اجرای ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ایفا کرده است.
یک کارشناس حوزه آب گفت: به دلیل برداشت بیش از حد معمول از آب چاهها و وضعیت سدها که به حجم مرده رسیدهاند؛ کیفیت آب همچنان در حال افت و تنزل است و املاح زیادی در آب شرب تهران دیده میشود.
تورج زارع مدیرعامل ایمپاسکو در مقالهای مشترک با مهدی پوراسماعیلی به مقوله تغییرات اقلیمی، خشکسالی و در نهایت مدیریت بحران آب در ایران پرداخته است.
مدیرکل دفتر اطلاعات و دادههای آب کشور با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی بارشها نسبت به متوسط بلندمدت و ۷۶ درصدی نسبت به سال گذشته، تأکید کرد که بارشهای اخیر تنها اثر کوتاهمدت داشته و به دلیل تداوم خشکسالیهای چندساله، منابع آب کشور همچنان در وضعیتی شکننده قرار دارند؛ بهگونهای که ۱۹ استان زیر نرمال بوده و متوسط پرشدگی سدهای کشور به حدود ۳۵ درصد رسیده و در شرایط نامطلوبی قرار دارد.
سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه همه باید نگران وضعیت آب تهران باشند، گفت: سدهای پایتخت به احجام مرده رسیده اند.
در جلسهای با حضور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، راهکارهای تأمین آب پایدار پروژه پتروشیمی دهدشت در سالهای آینده بررسی شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام، در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی دو پروژه آبرسانی این شرکت، با تشریح اهداف و اعتبارات این طرحها، تأکید کرد: هدف اصلی از اجرای این پروژهها، خدمترسانی به مردم شریف ماهشهر و ایفای مسئولیتهای اجتماعی پتروشیمی بندرامام است.
چند پروژه مهم آبرسانی و سدسازی در استان سیستان و بلوچستان در دست اجراست که یکی از مهمترین آنها سد کهیر در منطقه چابهار و کنارک است و با هدف تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه به بهره برداری رسیده است.
بانک ملت که تاکنون ۸۴ مدرسه در اقصی نقاط کشور تحت عنوان مدارس “شهدای بانک ملت” احداث کرده است، هشتاد و پنجمین مدرسه را در روستای قادرآباد از توابع شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان با همکاری سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور تکمیل و آماده بهره برداری کرد.









