مدیرعامل بورس کالای ایران در مراسم افتتاح معاملات صندوقهای سرمایهگذاری نقره، از رشد چشمگیر سهم بازار اوراق بهادار مبتنی بر کالا خبر داد و گفت: این سهم از ۲۴ درصد در پایان سال گذشته به ۴۱ درصد در پایان نهماهه امسال رسیده است.
ورود شرکتهای دیجیتال به بازار سرمایه، دیگر یک انتخاب مقطعی یا تصمیم کوتاهمدت نیست، بلکه به یک ضرورت راهبردی برای آینده بورس تهران تبدیل شده است. با توجه به ساختار جمعیتی جوان کشور، ضریب نفوذ بالای اینترنت و شکلگیری شرکتهای بزرگ پلتفرمی، بازار سرمایه ایران در آستانه تحولی قرار دارد که میتواند جایگاه آن را در منطقه تغییر دهد. در این باره با پوریا خالدیان مدیر پذیرش بورس تهران گفتوگو کردهایم.
سید جواد جهرمی، مدیرعامل بورس کالا، با اشاره به فروش اوراق بهادار و گواهی سپرده طلا در برخی پلتفرمها، گفت: اوراق بهادارسازی از کالا و طلا بر عهده سازمان بورس و بورس کالا است و در نتیجه اوراق بهادار مبتنی بر طلا باید صرفاً در بازار سرمایه معامله شود.
این روزها سرمایهگذاران بازارسرمایه سیاست انتظار را سرلوحه خود قرار دادهاند و منتظرند، ببینند در رقابتهای انتخاباتی چه کسی برنده میشود تا بر اساس آن بهترین تصمیم را برای پرتفوی خود بگیرند. نظر به اینکه قیمت بیشتر سهام شرکتها با محدوده جذاب قیمتی رسیده است فروشندههای زیادی در بورس وجود ندارد، اما در طرف تقاضا نیز به دلیل اوضاع انتخاباتی، خریدار بالقوه مناسبی دیده نمیشود.









