شرکت مخابرات ایران از آغاز فروش مجموعه جدیدی از سرویسهای اینترنت مبتنی بر فیبر نوری (تانوما) خبر داد.
بانک مسکن و شرکت مخابرات ایران با امضای تفاهمنامه، همکاری مشترک و راهبردی خود را برای بهرهگیری از ظرفیتها و توانمندیهای طرفین آغاز کردند.
مدیرعامل مخابرات ایران، گفت: این شرکت علاوه بر ایفای نقش در حوزه زیرساختهای ارتباطی، در بخش زیرساختهای پردازشی نیز میتواند به بانکها خدمات ارائه کند و در این حوزه فعالیت داشته باشد.
نایب رئیس هیئتمدیره شرکت مخابرات ایران با تأکید بر نقش زیرساختهای ارتباطی در توسعه خدمات مالی و بانکی، گفت: شرکت مخابرات ایران آمادگی کامل دارد تا با بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده شبکه ارتباطی و فناوریهای نوین بهویژه هوش مصنوعی، بسترهای مطمئن، پرسرعت و هوشمند را برای تحول دیجیتال نظام بانکی کشور فراهم کند.
محمدجعفرپور در گفتوگو با برنامه «تهران ۲۰» شبکه تهران از رایگان شدن نامحدود مکالمات تلفن ثابت به ثابت در سراسر کشور خبر داد و بر ضرورت همکاری بیشتر نهادهای خدمترسان و مدیریت شهری برای تسریع در توسعه زیرساختهای ارتباطی، بهویژه شبکه فیبر نوری، تأکید کرد.
بررسی سیر تحول زیرساختهای ارتباطی در ایران نشان میدهد که معماری شبکههای مخابراتی کشور برای حدود یک قرن، وابستگی مطلقی به کابلهای مسی داشته است.
با هدف تداوم پایداری شبکه تلفن ثابت، نگهداشت زیرساختهای ارتباطی و ارتقای کیفیت خدمات، تعرفه آبونمان تلفن ثابت در بخشهای مختلف تغییر کرد. همزمان، مکالمات ثابت به ثابت درونشهری و بینشهری برای مشترکان خانگی رایگان شد. این اقدام در راستای حمایت از مشترکان و افزایش استفاده از خدمات تلفن ثابت اجرا میشود.
آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان ستاد طرح یکپارچه و هوشمند حملونقل و ترافیک شهری کشور و شرکت مخابرات زایران با حضور سردار محمد رویانیان، رئیس هیئت مدیره ستاد طرح یکپارچه و هوشمند حملونقل و ترافیک شهری کشور، سردار حسن مومنی جانشین پلیس راهور فراجا، مهندس محمدجعفرپور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، دکتر انصاری مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در امور هوشمندسازی، دکتر زارعیان معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان دو مجموعه برگزار شد.
نخستین جلسه ستاد مرکزی اربعین شرکت مخابرات ایران با تأکید بر آمادگی کامل زیرساختهای ارتباطی در استانهای مرزی برگزار شد و تأمین نیازهای ارتباطی زائران اربعین در شش استان مرزی کشور بهعنوان اولویت اصلی این شرکت در سال جاری مورد تأکید قرار گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اهمیت کیفیت خدمات در توسعه شبکه فیبر نوری گفت: اولویت اصلی در اجرای این پروژه، رضایت مردم است.
سیدستار هاشمی، در نشست مدیران وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه توسعه شبکه فیبر نوری و هوش مصنوعی از اولویتهای راهبردی این وزارتخانه در دولت چهاردهم است، گفت: با وجود پیچیدگیهای شرایط موجود، مسیر توسعه فیبر نوری با جدیت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
به اطلاع تمامی مشترکین سرویسهای خانگی و تجاری شرکت مخابرات ایران میرساند، دسترسی به اینترنت بینالملل برای تمامی کاربران این شرکت برقرار شده است.
مهندس جعفر پور از تحقق یک میلیون اتصال فیبر نوری (FTTH) در شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۵، به عنوان اصلیترین هدف استراتژیک و اولویت نخست شرکت مخابرات خبرداد.
دکتر زارعیان در آیین تکریم و معارفه مدیر مخابرات البرز با تقدیر از کارکنان و همکاران مخابرات منطقه البرز اظهارداشت: پایداری شبکه در شرایط سخت و بحرانی، حاصل تلاش جهادی کارکنان در تمام سطوح است و مخابرات این منطقه، از مناطق پیشتاز در توسعه ارتباطی در شرایط بحرانی و به عنوان یکی از مهم ترین مناطق زیرساختی در توسعه فیبر نوری کشور مطرح است.
مدیرعامل شرکت مخابرات در همایش گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با تأکید بر نقش راهبردی این شرکت در توسعه زیرساختهای ارتباطی، از تحقق اهداف کلان مخابرات در گسترش اتصال فیبرنوری و حرکت به سمت تحقق اپراتور سرویس خبر داد و اعلام کرد: تعداد اتصالات فیبرنوری شرکت مخابرات ایران از مرز یک میلیون و ۴۷۳ هزار اتصال عبور کرده است.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در دیدار با مدیران شرکت مخابرات ایران، طرح برگردان شبکه مس به فیبر نوری را «یک انقلاب ارتباطی» توصیف کرد و گفت: عبور از مس به فیبر نوری با توجه به مزایای گسترده آن، در شرایط فعلی اقدامی تحولآفرین است که توسط شرکت مخابرات ایران بهخوبی در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، اعلام کرد: اگرچه هماکنون اینترنت ویژه یا اینترنت پرو از سوی اپراتورها عمدتاً بر بستر همراه ارائه میشود، اما این مدل نمیتواند پاسخگوی نیاز زیرساختی بسیاری از کسبوکارها باشد و راهکار اصلی، ارائه این خدمت بر بستر ارتباطات ثابت، بهویژه فیبرنوری است.
معاون شبکه شرکت مخابرات ایران وهمچنین کنشگر حوزه اینترنت با اشاره به وضعیت شبکه ثابت و همراه در کشور نسبت به روند ارائه اینترنت پرو روی شبکه همراه به تنهایی انتقاد کردند. وی تاکید کردند اینترنت پرو که برای نیازهای حرفهای و کسبوکارها طراحی شده، باید روی بستر اینترنت ثابت هم ارائه شود؛ زیرا این بستر امکان احراز هویت دقیقتر، پایداری بیشتر و توسعه شبکه ثابت را فراهم میکند.
در راستای تحقق اهداف کلان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، برنامه جامع راهبردی شرکت مخابرات ایران برای سال جدید، با حضور رئیس هیاتمدیره، معاونان و مدیران ارشد، به تصویب رسید. این برنامه، که چشمانداز سهتا پنجساله شرکت را ترسیم مینماید، بر محوریت توسعه گسترده زیرساختهای فیبر نوری، ارتقاء کیفی خدمات و تعمیق رضایتمندی مشتریان استوار است.
آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شسکام با حضور، مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران این مجموعه برگزار شد؛ مراسمی که در کنار معرفی مدیرعامل جدید شسکام، بر ضرورت ارتقای بهرهوری نیروی انسانی و اجرای پروژههای کارسنجی در مجموعه مخابرات کشور نیز تأکید شد.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات ایران گفت: از سال ۱۴۰۰ تعرفه تلفن ثابت بر مبنای هزینه تمامشده نگهداری یک خط محاسبه میشود به این ترتیب اگر کسی بخواهد خط تلفن را داشته و این خط بوق داشته باشد، چه استفاده کند چه استفاده نکند، برای اپراتور هزینه دارد.
در راستای حمایت از مشترکان مخابراتی آسیبدیده در جنگ رمضان و کاهش فشارهای اقتصادی، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد برای مشترکانی که در اثر جنگ، امکان استفاده از خطوط تلفن آنها از بین رفته یا دچار وقفه شده است، هیچگونه درآمد دورهای از جمله آبونمان، باند پهن و سایر خدمات دورهای محاسبه نخواهد شد و صورتحسابی برای این دورهها صادر نمیشود.
تفاهم نامه برنامه عملیاتی سرویس خانگی فیبرنوری مناطق هفتگانه مخابرات منطقه تهران برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۵ با امضای مهندس لطفی مدیر مخابرات منطقه تهران و مدیران مناطق هفتگانه طی مراسمی رسمی مبادله شد.
مهندس جعفرپور در جلسه شورای مدیران مخابرات، ضمن معرفی کمالالدین موسیزاده به عنوان سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی، سال جدید را «سال نیروی انسانی و مدیریت منابع در مخابرات» اعلام و تأکید کرد که مجموعهای از برنامههای مهم در حوزه سرمایه انسانی تدوین شده که با مدیریت جدید اجرا خواهد شد؛ برنامههایی که بخشی از آن به تغییرات ساختاری و ادغام برخی معاونتها در آینده اختصاص دارد.









