مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت نفت با تأکید بر تداوم فعالیت بیوقفه صنعت نفت در شرایط جنگ و تحریم، گفت: وزارت نفت با اتکا به تجربه سالهای گذشته و طراحی سازوکارهای متنوع صادراتی، آماده بهرهگیری از ظرفیتهای ایجادشده در پی تعلیق بخشی از تحریمها برای توسعه صادرات نفت خام است.
وزیر نفت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال و سازنده با اعضای گروه بریکس بهمنظور دستیابی به اهداف انرژی امن و مقرون بهصرفه خبر داد.
در جلسهای با حضور مدیران ارشد گروه توسعه پترو ایران و شرکت پژوهش وفناوری پتروشیمی ، زمینههای همکاری مشترک این دو شرکت به عنوان محور فعالیتهای پژوهشی در صنعت پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر نفت از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در بخش خشکی خبر داد و گفت: با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود، برنامه افزایش تولید گاز در کنار توسعه میدانها و جمعآوری گازهای همراه، با شتاب در حال پیگیری است.
نگاه راهبردی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری به سرمایه انسانی، این شرکت را به الگوی ملی سلامت و ایمنی در صنعت تبدیل کرد.
برای نخستین بار در صنعت نفت کشور، عملیات مشبککاری به روش «Tubing Conveyed Perforation» (TCP) به طول بیش از ۹۸۰ متر در عمق ۵۱۰۰ متری در چاه شماره ۵ سکوی ۱۵ پارس جنوبی در یک مرحله با موفقیت کامل اجرا شد.
وزیر نفت گفت: هدف دشمن، ایجاد اختلال در روند سوخترسانی به کشور بهویژه استانهای شمالی بود که با تدابیر اندیشیدهشده در اجرای این هدف ناکام ماند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نیز با انجام اصلاحاتی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۵ در حوزه سرمایهگذاری و جبران خسارتها از محل درآمد شرکتهای نفتی، تصمیمهایی اتخاذ میکند تا تأسیسات آسیبدیده بهزودی وارد مدار تولید شوند.
وزیر نفت با اشاره به برنامههای دولت در حوزه مدیریت مصرف و تقاضای سوخت گفت: اگر بتوانیم نیاز به واردات بنزین را کاهش دهیم، این منابع میتواند در مسیر بهبود و ارتقای معیشت مردم هزینه شود.
با حضور مدیران عامل بانک دی و شرکت سرمایهگذاری صنعت نفت، تفاهمنامه همکاری مشترک میان دو مجموعه امضا شد.
همزمان با فرارسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و در آستانه عید سعید قربان، آیین بزرگداشت «یاد یاران در مسیر فتح و ایثار» به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت پالایش نفت تهران در مسجد حضرت علیبنابیطالب(ع) این شرکت برگزار شد.
آیین رونمایی از تمبر یادبود «دلفین گوژپشت خلیج فارس» با حضور الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، دکتر تقوی نژاد، احمدی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت ملی پست، جمشیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، احمدی رئیس کمیسیون انرژی مجلس، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، قیصری رئیس فراکسیون نظارت بر صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مجلس، لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست، دبیری نژاد نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد در شورای تمبر و فعالان حوزه محیطزیست برگزار شد.
شرکت نفت سپاهان در دوماهه نخست سال ۱۴۰۵ با ثبت رکوردهای خیرهکننده در تولید و فروش، دوره بیسابقهای از رشد را تجربه میکند. افزایش ۶۴ درصدی تولید، رشد ۸۸ درصدی فروش تناژی و جهش ۱۹۲ درصدی درآمد ریالی نسبت به مدت مشابه سال قبل، تنها بخشی از عملکرد درخشان این شرکت است. اما نکته مهمتر، شتاب فزاینده ماهانه است؛ جایی که اردیبهشتماه نسبت به فروردین رشد ۳۱ درصدی تولید، افزایش ۶۶ درصدی فروش تناژی و جهش ۱۱۳ درصدی فروش ریالی را به ثبت رسانده است.
وزیر نفت با اشاره به آسیبهای وارد شده به زیرساختهای انرژی کشور در جریان درگیریهای اخیر، از پیشرفت عملیات بازسازی خبر داد و اعلام کرد: تاسیسات آسیبدیده زودتر از زمانبندی پیشبینیشده به چرخه تولید بازخواهند گشت.
مجمع عمومی فوقالعاده شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف بررسی افزایش سرمایه ۳۷.۱۴ درصدی این شرکت از محل سود انباشته، روز سهشنبه ۵ خردادماه ۱۴۰۵ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی جم پیلن، در روز یکشنبه ۲۷ اردبهشت ماه ۱۴۰۵ با حضور ۹۱/۷ درصدی سهامداران برگزار و در پایان مجمع به ازای هر سهم ۳۳۰۰ تومان تقسیم شد.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت مرجع تصمیمگیر درباره قیمتگذاری و سهمیهبندی نیست، بیان کرد: پیشنهاد این وزارتخانه برای مدیریت مصرف، اجرای اصلاحات غیرقیمتی است.
شرکت نفت سپاهان در اولین ماه از سال ۱۴۰۵، عملکردی بیسابقه را در حوزه درآمد و فروش به ثبت رساند. بر اساس آمارهای منتشرشده، درآمد ریالی این شرکت در فروردینماه سال جاری به ۳۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۲ هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال) جهشی ۱۴۳ درصدی را نشان میدهد.
در راستای گسترش خدمات و تقویت جایگاه برند در جنوب کشور، امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۵، شعبه اهواز شرکت بیمه آرمان میزبان آقای فیاض میردورقی، بازیکن فعال صنعت نفت آبادان و کاپیتان سابق استقلال خوزستان بود.
مدیرعامل بانک تجارت در جریان دیدار با مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران که با هدف ارزیابی میدانی و شناسایی نیازهای اعتباری پس از جنگ تحمیلی سوم انجام شد، بر آمادگی این بانک برای تأمین مالی پایدار جهت نوسازی تجهیزات و توسعه ظرفیت این مجموعه صنعتی تأکید کرد.
در دیدار مدیران عامل بانک تجارت و گروه گسترش نفت و گاز پارسیان راههای توسعه همکاریهای این دو مجموعه بررسی شد.
وزیر نفت با اشاره به عملکرد درخشان صنعت نفت در طول ۴۰ روز جنگ، تأکید کرد: تولید نفت خام بدون هیچ وقفهای ادامه داشت و تمامی خدمات این صنعت با هدف خدمت به مردم، به نحو مطلوبی برقرار بوده است.
معاون علمی رئیسجمهور، با حضور در عسلویه از نزدیک خسارات واردشده به شرکت مبین انرژی خلیجفارس و پالایشگاههای پارس جنوبی را بررسی کرد و از اجرای طرح تولید بار اول مخازن کرایوژنیک بهمنظور تسریع بازگشت واحدهای آسیبدیده جنگ رمضان به چرخه تولید خبر داد.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان از وصول پنجاه و شش میلیون دلار مطالبات معوق این شرکت پس از ۱۵ سال پیگیری حقوقی خبر داد.









