×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
آغاز فروش سرویس‌های جدید اینترنت فیبر نوری (تانوما) در شرکت مخابرات ایران
30 خرداد 1405

شرکت مخابرات ایران از آغاز فروش مجموعه جدیدی از سرویس‌های اینترنت مبتنی بر فیبر نوری (تانوما) خبر داد.

همکاری ۴ همتی بانک مسکن و مخابرات برای توسعه زیرساخت‌های دیجیتال کلید خورد
29 خرداد 1405

بانک مسکن و شرکت مخابرات ایران با امضای تفاهم‌نامه، همکاری مشترک و راهبردی خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین آغاز کردند.

توسعه فیبر نوری تهران نیازمند همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان است
23 خرداد 1405

محمدجعفرپور در گفت‌وگو با برنامه «تهران ۲۰» شبکه تهران از رایگان شدن نامحدود مکالمات تلفن ثابت به ثابت در سراسر کشور خبر داد و بر ضرورت همکاری بیشتر نهادهای خدمت‌رسان و مدیریت شهری برای تسریع در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، به‌ویژه شبکه فیبر نوری، تأکید کرد.

با اجرای پروژه «سواپ»، زیرساخت ارتباطی کشور وارد مرحله گذار از کابل‌های مسی فرسوده به شبکه فیبر نوری می‌شود
19 خرداد 1405

بررسی سیر تحول زیرساخت‌های ارتباطی در ایران نشان می‌دهد که معماری شبکه‌های مخابراتی کشور برای حدود یک قرن، وابستگی مطلقی به کابل‌های مسی داشته است.

جهش صادرات تراشه و ماژول نوری؛ چین در قلب انقلاب هوش مصنوعی
18 خرداد 1405

همزمان با گسترش سریع هوش مصنوعی در جهان و افزایش بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های محاسباتی، ماژول‌های نوری و تراشه‌های ساخت چین به اجزایی کلیدی در این روند تبدیل شده‌اند. چین اکنون نه‌تنها یکی از بازیگران اصلی زنجیره تأمین هوش مصنوعی است، بلکه با برخورداری از ظرفیت تولید گسترده و زنجیره صنعتی کامل، نقشی مهم در حفظ ثبات زیرساخت‌های جهانی این صنعت ایفا می‌کند.

جهش صادرات تراشه و ماژول نوری؛ چین در قلب انقلاب هوش مصنوعی
17 خرداد 1405

همزمان با گسترش سریع هوش مصنوعی در جهان و افزایش بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های محاسباتی، ماژول‌های نوری و تراشه‌های ساخت چین به اجزایی کلیدی در این روند تبدیل شده‌اند. چین اکنون نه‌تنها یکی از بازیگران اصلی زنجیره تأمین هوش مصنوعی است، بلکه با برخورداری از ظرفیت تولید گسترده و زنجیره صنعتی کامل، نقشی مهم در حفظ ثبات زیرساخت‌های جهانی این صنعت ایفا می‌کند.

سیاسی‌سازی کابل‌های زیردریایی؛ مانعی برای رشد دیجیتال آمریکا
15 خرداد 1405

خبرگزاری رویترز گزارش داد که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد قصد دارد نظارت بر کابل‌های ارتباطی زیردریایی را تشدید کند. این نهاد همچنین پیشنهاد مقرراتی را مطرح کرده که تأمین تجهیزات توسط شرکت‌های چینی را دشوارتر می‌کند و در مقابل، روند صدور مجوز برای شرکت‌های فناوری مورد تأیید آمریکا را تسریع خواهد کرد.

اولویت در پروژه فیبر نوری، رضایت مردم است
12 خرداد 1405

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل و معاونان شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اهمیت کیفیت خدمات در توسعه شبکه فیبر نوری گفت: اولویت اصلی در اجرای این پروژه، رضایت مردم است.

افتتاح پروژه‌های ارتباطی رایتل در آذربایجان شرقی
05 خرداد 1405

تعدادی از پروژه‌های توسعه شبکه شرکت خدمات ارتباطی رایتل در استان آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان این استان افتتاح شد.

توسعه فیبر نوری و هوش مصنوعی در اولویت راهبردی دولت چهاردهم است
05 خرداد 1405

سیدستار هاشمی، در نشست مدیران وزارت ارتباطات با تأکید بر اینکه توسعه شبکه فیبر نوری و هوش مصنوعی از اولویت‌های راهبردی این وزارتخانه در دولت چهاردهم است، گفت: با وجود پیچیدگی‌های شرایط موجود، مسیر توسعه فیبر نوری با جدیت و شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

تحقق یک میلیون اتصال فیبر نوری؛ هدف‌گذاری راهبردی مخابرات برای پایتخت در سال ۱۴۰۵
03 خرداد 1405

مهندس جعفر پور از تحقق یک میلیون اتصال فیبر نوری (FTTH) در شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۵، به عنوان اصلی‌ترین هدف استراتژیک و اولویت نخست شرکت مخابرات خبرداد.

پایداری شبکه در شرایط بحرانی، حاصل تلاش جهادی همکاران است
01 خرداد 1405

دکتر زارعیان در آیین تکریم و معارفه مدیر مخابرات البرز با تقدیر از کارکنان و همکاران مخابرات منطقه البرز اظهارداشت: پایداری شبکه در شرایط سخت و بحرانی، حاصل تلاش جهادی کارکنان در تمام سطوح است و مخابرات این منطقه، از مناطق پیشتاز در توسعه ارتباطی در شرایط بحرانی و به عنوان یکی از مهم ترین مناطق زیرساختی در توسعه فیبر نوری کشور مطرح است.

«گلوگاه دیجیتال»؛ حق ایران در حکمرانی ژئوپلیتیکی
31 اردیبهشت 1405

تنگه هرمز سال‌هاست به عنوان یکی از مهم‌ترین «گلوگاه‌های انرژی» جهان شناخته می‌شود و نقش حیاتی در امنیت انرژی جهانی دارد. اما در عصر دیجیتال، این آبراه استراتژیک هویت مهم دیگری نیز پیدا کرده است؛ یک «گلوگاه دیجیتال» که بیش از ۹۵ درصد انتقال داده‌های بین‌قاره‌ای جهان از آن عبور می‌کند.

برگردان شبکه مس به فیبر نوری، انقلابی در ارتباطات کشور است
27 اردیبهشت 1405

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در دیدار با مدیران شرکت مخابرات ایران، طرح برگردان شبکه مس به فیبر نوری را «یک انقلاب ارتباطی» توصیف کرد و گفت: عبور از مس به فیبر نوری با توجه به مزایای گسترده آن، در شرایط فعلی اقدامی تحول‌آفرین است که توسط شرکت مخابرات ایران به‌خوبی در حال اجراست.

اینترنت پرو روی بستر اینترنت ثابت می‌تواند مشوق توسعه اینترنت ثابت باشد
26 اردیبهشت 1405

معاون شبکه شرکت مخابرات ایران وهمچنین کنشگر حوزه اینترنت با اشاره به وضعیت شبکه ثابت و همراه در کشور نسبت به روند ارائه اینترنت پرو روی شبکه همراه به تنهایی انتقاد کردند. وی تاکید کردند اینترنت پرو که برای نیازهای حرفه‌ای و کسب‌وکارها طراحی شده، باید روی بستر اینترنت ثابت هم ارائه شود؛ زیرا این بستر امکان احراز هویت دقیق‌تر، پایداری بیشتر و توسعه شبکه ثابت را فراهم می‌کند.

تصویب برنامه راهبردی با محوریت فیبر نوری و رشد ۵۰ درصدی ظرفیت عملیاتی
20 اردیبهشت 1405

در راستای تحقق اهداف کلان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور، برنامه جامع راهبردی شرکت مخابرات ایران برای سال جدید، با حضور رئیس هیات‌مدیره، معاونان و مدیران ارشد، به تصویب رسید. این برنامه، که چشم‌انداز سه‌تا پنج‌ساله شرکت را ترسیم می‌نماید، بر محوریت توسعه گسترده زیرساخت‌های فیبر نوری، ارتقاء کیفی خدمات و تعمیق رضایت‌مندی مشتریان استوار است.

مهندس جعفرپور در آیین تکریم معاون توسعه منابع انسانی؛ تأکید بر عدالت، چابک‌سازی و تقویت تعلق سازمانی
04 اردیبهشت 1405

مهندس جعفرپور در جلسه شورای مدیران‌ مخابرات، ضمن معرفی کمال‌الدین موسی‌زاده به عنوان سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی، سال جدید را «سال نیروی انسانی و مدیریت منابع در مخابرات» اعلام و تأکید کرد که مجموعه‌ای از برنامه‌های مهم در حوزه سرمایه انسانی تدوین شده که با مدیریت جدید اجرا خواهد شد؛ برنامه‌هایی که بخشی از آن به تغییرات ساختاری و ادغام برخی معاونت‌ها در آینده اختصاص دارد.

تکمیل برگردان شبکه فیبرنوری، مهم‌ترین برنامه مخابرات در سال جاری است
15 فروردین 1405

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، ادامه و تکمیل برگردان شبکه مسی به فیبر نوری را مهم‌ترین برنامه سال جاری شرکت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه فیبر نوری با جدیت در سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد یافت.

حماسه پایداری؛ روایت ایستادگی کارکنان مخابرات ایران در روزهای حساس کشور
28 اسفند 1404

در روزهایی که کشور شرایطی حساس و پیچیده را در جنگ تمام عیار با دشمن آمریکایی،صهیونی پشت سر می‌گذارد، گاهی مهم‌ترین تلاش‌ها در سکوت و دور از هیاهوی رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

مدیریت منابع در مخابرات باید در اولویت باشد
28 اسفند 1404

در جلسه شورای مدیران شرکت مخابرات ایران، مهندس جعفرپور با تبریک سال نو و تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، جمعی از سرداران و مردم عزیزکشورمان، از تلاش کارکنان مخابرات برای حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور در ایام اخیر قدردانی کرد و گفت در شرایط فعلی مدیریت منابع در همه بخش ها باید در اولویت باشد.

طرح نورانت، تجربه کاربران از اینترنت و تلفن ثابت را متحول می‌سازد
26 بهمن 1404

شرکت مخابرات ایران در قالب طرح ملی نورانت، شهر به شهر و خانه به خانه، فیبر نوری را جایگزین شبکه قدیمی مسی می‌کند و در بخش سرویس پایه هیچ هزینه‌ای برای مشترکان نخواهد داشت و با پشتیبانی دولت اجرا می‌شود.

همزمان با دهه فجر پروژه ملی برگردان کابل‌های مسی به فیبر نوری در ایلام آغاز شد
20 بهمن 1404

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، پروژه ملی برگردان کابل‌های مسی به فیبر نوری با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در استان ایلام آغاز شد. در همین راستا، ۱۲۱ پروژه مخابراتی با سرمایه‌گذاری ۳۴۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌وری در مخابرات باید از شعار به شاخص‌های قابل سنجش برسد
20 بهمن 1404

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در نشست شورای مدیران این شرکت که روز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت عبور از نگاه شعاری به بهره‌وری، گفت: «بهره‌وری زمانی معنا دارد که شاخص، زمان‌بندی و مسئول مشخص داشته باشد؛ در غیر این صورت، به نتیجه عملی نخواهد رسید.»

با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از مرحله نخست دیجیتال‌سازی میادین نفتی رونمایی شد
12 بهمن 1404

مرحله نخست پروژه دیجیتال‌سازی میادین نفتی با همکاری شرکت مخابرات ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رونمایی شد. در این فاز، دیجیتال‌سازی ۱۲ حلقه چاه نفتی در میادین نفتی کشور با تکیه بر زیرساخت فیبر نوری شرکت مخابرات ایران به انجام رسید.