معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با مدیریت یکپارچه وزارت نفت و گامهای مناسب مهندسی و فرایندی در قالب اقدامهای کوتاهمدت پس از جنگ تحمیلی سوم، ۳۰ میلیون مترمکعب از تولید روزانه گاز شیرین به شبکه بازگشته است.
مردمیسازی مدیریت مصرف و بهرهگیری از ظرفیت شبکههای مردمی و بسیجی، مهمترین راهبرد برای عبور از شرایط سخت پیشرو در فصل سرد سال است.
معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و نشست پیگیری پروژهها، ضمن تأکید بر ضرورت اولویتبندی، مدیریت دقیق منابع و صیانت از استانداردهای ایمنی، استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه انسانی را از ضروریات اجرای بههنگام پروژهها عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، از امضای ۷۷ قرارداد راهبردی با شرکتهای کارور خبر داد تا از طریق هوشمندسازی و بهینهسازی مصرف، پایداری جریان گاز در تمامی استانها تضمین شود.
در جریان بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از شرکت پاکسان، وضعیت نیروگاه گازی این مجموعه، نحوه تأمین گاز و راهکارهای افزایش توان تولید برق این واحد صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایط خاص صنعت گاز در سال جاری، بر ضرورت تبدیل تهدیدهای موجود به فرصتی ملی برای مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه گاز کشور در زمستان پیشرو تأکید کرد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات اثربخش انجام شده در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، بر اهمیت دریافت بازخورد از ذینفعان به عنوان تنها شاخص سنجش میزان نفوذ و اثربخشی این اقدامات در بدنه سازمان تأکید کرد.
معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت صمت، بانک مرکزی و بورس کالا با هدف تامین نیاز صنایع پایین دستی همکاری های خود را گسترش می دهند.
ارائه اعتبار موقت فعالیت کاروری گاز به ۵۲ شرکت متقاضی تاکنون، گامی مهم در راستای توسعه فعالیت شرکتهای کارور در حوزه بهینهسازی مصرف گازطبیعی و تسریع در اجرای طرحهای کاهش مصرف در بخشهای مختلف به شمار میرود.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامههای وزارتخانههای نفت، صمت و دیگر نهادهای مرتبط برای تأمین نیازهای صنایع تکمیلی گفت: همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی را را برای تأمین نیازهای صنایع مختلف هموار میکند.
اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور چهرههایی چون سید علی یزدیخواه ، منوچهر متکی، کامران غضنفری، امیر حسین ثابتی، مهدی کوچکزاده، زینب قیصری، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، علی خزائی، پیمان فلسفی، فرهاد بشیری و ابراهیم عزیزی ضمن حضور در شرکت پالایش نفت تهران، با مقامات ارشد پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، دیدار و گفتگو کردند.
بازنگری در شیوههای مدیریت منابع انسانی، کاهش اتکا به ابزارهای کنترلی ازجمله اضافهکار، بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده موجود در بدنه صنعت گاز و تقویت نقش هیأتمدیرهها در پیگیری مسایل کلان، از محورهای اساسی مورد تأکید شرکت ملی گاز ایران است.
برنامه مدیریت مصرف گاز در سال ۱۴۰۵ با تمرکز بر چهار محور اصلی شامل «جایگزینسازی و بهینهسازی مصرف»، «محدودیت و سهمیهبندی هوشمند»، «اولویتبندی» و «اطلاعرسانی و اقدامات فرهنگی» در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن بازدید میدانی از پالایشگاههای گاز مجتمع پارس جنوبی، از حضور حماسی همکاران شرکت ملی گاز ایران بهویژه کارکنان این مجتمع در روزهای جنگ تحمیلی سوم به منظور حفظ پایداری جریان گاز کشور تشکر کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت پیگیری برنامههای بهینهسازی مصرف گاز در سال جاری گفت: طرحهای اصلاح الگوی مصرف و برنامه های بهینهسازی باید با قدرت بیشتری دنبال شود تا دستاوردهای این حوزه به نتایج پایدار در سالهای آینده تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی در انسجامبخشی به ظرفیتهای صنعت پتروشیمی گفت: روابط عمومی میتواند با ایجاد شبکهای منسجم میان شرکتهای پتروشیمی، دستاوردهای پراکنده صنعت پتروشیمی را به سرمایهای امیدآفرین برای جامعه و فعالان این حوزه تبدیل کند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای طرحهای توسعهای در مخازن ذخیرهسازی سراجه و شوریجه برای افزایش ظرفیت کل ذخیرهسازی کشور تا حدود ۶ میلیارد مترمکعب خبر داد و گفت: این اقدام راهبردی، پشتوانهای مطمئن برای پایداری جریان گاز در فصول سرد سال خواهد بود.
عملیات اجرایی احداث مدرسه متوسطه دخترانه ۱۲ کلاسه «پردیس» در عسلویه همزمان با ایامالله دهه مبارک فجر آغاز شد، پروژهای با زیربنای بیش از ۲۲۰۰ مترمربع و اعتباری نزدیک به ۶۵ میلیارد تومان که به همت پتروشیمی پردیس اجرا میشود و پیشبینی شده از سال تحصیلی ۱۴۰۶ پذیرای دانشآموزان دختر منطقه باشد.
همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران، فاز دوم واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بهرهبرداری رسید.
با بهرهبرداری از ۳۱۴۳ پروژه گازرسانی با اعتباری حدود ۸۳ هزار میلیارد ریال، به استقبال دهه مبارک فجر میرویم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه مردمیسازی صرفهجویی و بهینهسازی مصرف انرژی یکی از وظایف اصلی این شرکت است، گفت: تحقق پایداری شبکه گاز در شرایط حساس کنونی، بدون مشارکت مؤثر مردم، اجرای همزمان اصلاحات زیرساختی، توسعه کارورهای انرژی و کاهش اتلاف در زنجیره تولید تا توزیع، امکانپذیر نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام ثبت مصرف بیسابقه ۷۲۶ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء طی شبانهروز گذشته، از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف و کاهش دمای محیط، به حفظ پایداری شبکه گاز کشور در روزهای سرد پیشرو کمک کنند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در آیین تکریم و معارفه سرپرست روابط عمومی این شرکت اظهار کرد: برخی فعالیت های نفتی کاملا تخصصی است و یکی از وظایف روابط عمومی این است تا این فعالیت ها را به زبانی ساده برای مردم رسانه ای کند تا اهمیت و جایگاه صنعت نفت برای جامعه بخوبی نمایش داده شود.









