همزمان با بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمعهای مس سرچشمه و مس شهربابک، گزارشهای ارائهشده در جلسات تولید این دو مجتمع از رشد فراتر از برنامه در بخشهای مختلف زنجیره تولید مس و ثبت رکوردهای جدید در حوزه استخراج و فرآوری حکایت دارد؛ بهگونهای که تا ۷ خردادماه جاری، تولید مس محتوی در مجتمع مس سرچشمه به ۴۰هزار تن رسید و معدن میدوک نیز با ثبت استخراج ۹میلیون و ۴۰۱هزار تن در اردیبهشتماه، رکوردی تازه در تاریخ بهرهبرداری خود بهجا گذاشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در حاشیه بازدید وزیر صمت از غرفه این شرکت در نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۲۵، از بهرهبرداری از ۹ پروژه توسعهای با برآورد ارزش سرمایهگذاری حدود ۵۸۹ میلیون یورو در سال ۱۴۰۴ خبر داد.
مهندس محمود حکمتی با اعلام این خبر که ظرفیت فرآوری خط تولید کنسانتره مس از ۶۲۵ تن به حدود ۱۰۰۰تن رسیده است،گفت: با انجام پروژه های اصلاحی، افزایش تولید ۳۰ درصدی کارخانه تغلیظ مجتمع مس شهر بابک رقم خورد.









