سرویس تمامی مشتریان پسپرداخت اینترنت شرکت مخابرات ایران به مدت یک ماه تمدید میشود. این طرح ویژه مشترکان پسپرداخت فعال است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای ارتباطی کشور، ادامه و تکمیل برگردان شبکه مسی به فیبر نوری را مهمترین برنامه سال جاری شرکت عنوان کرد و گفت: اجرای برنامههای توسعهای در حوزه فیبر نوری با جدیت در سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد یافت.
در روزهایی که کشور شرایطی حساس و پیچیده را در جنگ تمام عیار با دشمن آمریکایی،صهیونی پشت سر میگذارد، گاهی مهمترین تلاشها در سکوت و دور از هیاهوی رسانهای شکل میگیرد.
در جلسه شورای مدیران شرکت مخابرات ایران، مهندس جعفرپور با تبریک سال نو و تسلیت شهادت رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای، جمعی از سرداران و مردم عزیزکشورمان، از تلاش کارکنان مخابرات برای حفظ پایداری شبکه ارتباطی کشور در ایام اخیر قدردانی کرد و گفت در شرایط فعلی مدیریت منابع در همه بخش ها باید در اولویت باشد.
شرکت مخابرات ایران در راستای تسهیل مکالمات و ارتباطات بینالمللی برای هموطنان گرامی، بستههای ویژه یکماهه مکالمات بینالملل ارائه کرد.
شرکت مخابرات ایران اعلام کرد بهمنظور حفظ تداوم دسترسی کاربران به اینترنت در شرایط کنونی کشور، تاریخ اعتبار سرویس مشترکان اینترنت پسپرداختی که زمان پایان قرارداد آنها در بازه زمانی ۲۶ اسفند تا ۲۰ فروردین قرار دارد، بهصورت خودکار یک ماه افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم معارفه مهندس لطفی به عنوان مدیر جدید منطقه مخابراتی تهران ، توسعه زیرساختهای ارتباطی و ارتقای آمادگی در حوزه مدیریت بحران را دو محور اصلی برنامههای اجرایی شرکت اعلام کرد.
شرکت مخابرات ایران در قالب طرح ملی نورانت، شهر به شهر و خانه به خانه، فیبر نوری را جایگزین شبکه قدیمی مسی میکند و در بخش سرویس پایه هیچ هزینهای برای مشترکان نخواهد داشت و با پشتیبانی دولت اجرا میشود.
همزمان با ایامالله دهه مبارک فجر، پروژه ملی برگردان کابلهای مسی به فیبر نوری با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران در استان ایلام آغاز شد. در همین راستا، ۱۲۱ پروژه مخابراتی با سرمایهگذاری ۳۴۸ میلیارد تومان در سطح استان افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
چالشها و اهمیت توسعه ارتباطات روستایی همیشه آزمونی برای صداقت سیاستگذاری بوده است. جایی که سود اقتصادی کمرنگ میشود و مفهوم «خدمت عمومی» معنا پیدا میکند. در این میدان، شرکت مخابرات ایران نهفقط یک بنگاه اقتصادی، بلکه بازوی تحقق عدالت ارتباطی در کشور است؛ نقشی که بدون سازوکار خدمات عمومی اجباری یا همان USO عملاً قابل انجام نیست.
مرحله نخست پروژه دیجیتالسازی میادین نفتی با همکاری شرکت مخابرات ایران و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رونمایی شد. در این فاز، دیجیتالسازی ۱۲ حلقه چاه نفتی در میادین نفتی کشور با تکیه بر زیرساخت فیبر نوری شرکت مخابرات ایران به انجام رسید.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، این ایام را نماد استقلال، خودباوری و ایستادگی ملت ایران دانست و بر لزوم تقویت توان داخلی همزمان با توسعه ارتباطات کشور تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر نقش کلیدی حوزه مالی در پیشبرد پروژههای کلان شرکت گفت: هماهنگی صددرصدی حوزه مالی با سیاستهای کلان شرکت، شرط اصلی شتابدهی مهندسیشده به پروژهها و جلوگیری از اختلال در حرکت مجموعه است.
مهندس جعفرپور، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه توسعه فیبر نوری یک اقدام مقطعی یا کوتاهمدت نیست، گفت: «شرکت مخابرات ایران با قدرت و توان اجرایی بالا، مسیر گسترش شبکه فیبر نوری را با استفاده از ظرفیتهای موجود و دانش فنی متخصصان داخلی ادامه میدهد.»
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشست هفتگی شورای مدیران با اشاره به برنامههای راهبردی شرکت در مسیر تحول سازمانی، خاطرنشان کرد: همه کارگاههای فیبر نوری باید تجهیز و فعال شده و پروژههای در دست اقدام فیبرنوری باید سریعتر تبدیل به اتصال شود.
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳۰۵ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال بهطور رسمی به بهرهبرداری رسید.
در راستای توسعه زیرساختهای نوین ارتباطی و تسریع در فرآیند هوشمندسازی ساختمانها، تفاهمنامه همکاری مشترک میان شرکت مخابرات ایران و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با هدف همافزایی ظرفیتها و بهرهگیری از توان تخصصی دو مجموعه به امضا رسید.
مهندس محمد جعفرپور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اعلام عبور شرکت مخابرات ایران از مرز ۸۰۰ هزار اتصال فعال فیبر نوری (FTTH) در حال حاضر، از هدفگذاری دستیابی به ۵۰ هزار اتصال در هفته در طول سال ۱۴۰۵ خبر داد.
شرکت مخابرات ایران در حال عبور از یک دوره بازنگری راهبردی است؛ بازنگریای که نشاندهنده فاصلهگیری تدریجی از مدیریت روزمره و حرکت بهسوی نقشآفرینی فعال در حکمرانی زیرساختی و معماری آینده ارتباطات کشور است.
همزمان با فرارسیدن شب یلدا، شرکت مخابرات ایران با هدف تسهیل ارتباطات خانوادگی و پاسخگویی به نیاز کاربران در یکی از پرترافیکترین مناسبتهای اجتماعی سال، فروش بستههای ترافیکی افزایشی اینترنت با حجمهای ویژه را از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۲۹ آذرماه تا ساعت ۱۰ صبح شنبه ۶ دیماه ۱۴۰۴ در دستور کار قرار داده است.
مهندس امامی، معاون مشتریان تجاری و سازمانی شرکت مخابرات ایران، پنجشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۴ با حضور در گردهمایی رؤسای ادارات فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور، بر اهمیت نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه و ارتقای خدمات آموزشی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش تأکید کرد.
معاون ارتباطات، امور مجلس و دولت شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه شبکه سیم مسی دیگر پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نیست، گفت: آینده ارتباطات کشور در گرو توسعه فیبر نوری است و شرکت مخابرات ایران برنامهریزی کرده است طی پنج سال، کل شبکه مسی را به فیبر نوری تبدیل کند.
شرایط و الزامات برگردان شبکه مخابرات از سیم مسی به فیبر نوری اعلام شد که براساس آن طرح برگردان با الزام حفظ شماره و بدون هزینه برای مشترک انجام می شود.
با امضای تفاهمنامه همکاری میان شرکت مخابرات ایران و وزارت آموزشوپرورش، فرایند سراسریسازی فیبرنوری در مدارس کشور آغاز شد؛ طرحی که علاوه بر یکپارچهسازی شماره تلفن مدارس و ایجاد شبکه اختصاصی آموزشی، دسترسی رایگان مدارس به اینترنت پرسرعت و زیرساختهای هوشمندسازی را فراهم میکند.









