معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با مدیریت یکپارچه وزارت نفت و گامهای مناسب مهندسی و فرایندی در قالب اقدامهای کوتاهمدت پس از جنگ تحمیلی سوم، ۳۰ میلیون مترمکعب از تولید روزانه گاز شیرین به شبکه بازگشته است.
مردمیسازی مدیریت مصرف و بهرهگیری از ظرفیت شبکههای مردمی و بسیجی، مهمترین راهبرد برای عبور از شرایط سخت پیشرو در فصل سرد سال است.
معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و نشست پیگیری پروژهها، ضمن تأکید بر ضرورت اولویتبندی، مدیریت دقیق منابع و صیانت از استانداردهای ایمنی، استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه انسانی را از ضروریات اجرای بههنگام پروژهها عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، از امضای ۷۷ قرارداد راهبردی با شرکتهای کارور خبر داد تا از طریق هوشمندسازی و بهینهسازی مصرف، پایداری جریان گاز در تمامی استانها تضمین شود.
در جریان بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از شرکت پاکسان، وضعیت نیروگاه گازی این مجموعه، نحوه تأمین گاز و راهکارهای افزایش توان تولید برق این واحد صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایط خاص صنعت گاز در سال جاری، بر ضرورت تبدیل تهدیدهای موجود به فرصتی ملی برای مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه گاز کشور در زمستان پیشرو تأکید کرد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات اثربخش انجام شده در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، بر اهمیت دریافت بازخورد از ذینفعان به عنوان تنها شاخص سنجش میزان نفوذ و اثربخشی این اقدامات در بدنه سازمان تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از امضای قرارداد ۷۵ شرکت کارور با شرکتهای گاز استانی خبر داد و اعلام کرد: توسعه همکاری با شرکتهای کارور یکی از رویکردهای مهم شرکت ملی گاز ایران در اجرای سیاستهای بهینهسازی مصرف است.
ارائه اعتبار موقت فعالیت کاروری گاز به ۵۲ شرکت متقاضی تاکنون، گامی مهم در راستای توسعه فعالیت شرکتهای کارور در حوزه بهینهسازی مصرف گازطبیعی و تسریع در اجرای طرحهای کاهش مصرف در بخشهای مختلف به شمار میرود.
بازنگری در شیوههای مدیریت منابع انسانی، کاهش اتکا به ابزارهای کنترلی ازجمله اضافهکار، بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده موجود در بدنه صنعت گاز و تقویت نقش هیأتمدیرهها در پیگیری مسایل کلان، از محورهای اساسی مورد تأکید شرکت ملی گاز ایران است.
برنامه مدیریت مصرف گاز در سال ۱۴۰۵ با تمرکز بر چهار محور اصلی شامل «جایگزینسازی و بهینهسازی مصرف»، «محدودیت و سهمیهبندی هوشمند»، «اولویتبندی» و «اطلاعرسانی و اقدامات فرهنگی» در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ضمن بازدید میدانی از پالایشگاههای گاز مجتمع پارس جنوبی، از حضور حماسی همکاران شرکت ملی گاز ایران بهویژه کارکنان این مجتمع در روزهای جنگ تحمیلی سوم به منظور حفظ پایداری جریان گاز کشور تشکر کرد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت پیگیری برنامههای بهینهسازی مصرف گاز در سال جاری گفت: طرحهای اصلاح الگوی مصرف و برنامه های بهینهسازی باید با قدرت بیشتری دنبال شود تا دستاوردهای این حوزه به نتایج پایدار در سالهای آینده تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از اجرای طرحهای توسعهای در مخازن ذخیرهسازی سراجه و شوریجه برای افزایش ظرفیت کل ذخیرهسازی کشور تا حدود ۶ میلیارد مترمکعب خبر داد و گفت: این اقدام راهبردی، پشتوانهای مطمئن برای پایداری جریان گاز در فصول سرد سال خواهد بود.
با بهرهبرداری از ۳۱۴۳ پروژه گازرسانی با اعتباری حدود ۸۳ هزار میلیارد ریال، به استقبال دهه مبارک فجر میرویم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه مردمیسازی صرفهجویی و بهینهسازی مصرف انرژی یکی از وظایف اصلی این شرکت است، گفت: تحقق پایداری شبکه گاز در شرایط حساس کنونی، بدون مشارکت مؤثر مردم، اجرای همزمان اصلاحات زیرساختی، توسعه کارورهای انرژی و کاهش اتلاف در زنجیره تولید تا توزیع، امکانپذیر نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از حفظ پایداری شبکه گاز کشور با وجود ثبت رکورد تازه مصرف در بخش خانگی و تجاری خبر داد و گفت: کارکنان صنعت گاز در حفظ پایداری شبکه گاز شگفتی آفریدند؛ رعایت الگوی مصرف بهینه گاز در کمک به حفظ پایداری شبکه گاز کشور بسیار تأثیرگذار است.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام ثبت مصرف بیسابقه ۷۲۶ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء طی شبانهروز گذشته، از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف و کاهش دمای محیط، به حفظ پایداری شبکه گاز کشور در روزهای سرد پیشرو کمک کنند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه رکورد شیرینسازی و انتقال گاز به شبکه سراسری شکسته شد، گفت: این میزان که سال گذشته ۸۸۰ میلیون مترمکعب در روز بود، امسال در همین بازه زمانی، به رقم ۸۸۲ میلیون مترمکعب رسید.
بازسازی و بازگشت یکی از واحدهای آسیبدیده پالایشگاه گاز فجرجم به مدار تولید در کمتر از ۶ ماه، جلوهای روشن از همت، غیرت و مدیریت علمی و هماهنگ کارکنان صنعت گاز در شرایط بحران است.
در روزهای اخیر، بارها از زبان مسئولان مختلف شرکت ملی گاز ایران، از سطح کارشناسی تا مدیریت ارشد، درباره نگرانیها پیرامون تأمین گاز در فصل سرد و احتمال اعمال محدودیت برای صنایع صحبت شده است. نگرانیهایی که صرفاً به تأمین یک سوخت محدود نمیشود و میتواند پیامدهای چندلایه و گستردهای برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.
با آغاز موج سرما و رسیدن مصرف گاز کشور به مرز هشدار، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر نقش تعیینکننده مدیریت مصرف، اعلام کرد: کاهش تنها یک درجه از دمای محیطهای خانگی میتواند روزانه معادل تولید یک فاز پارس جنوبی، یعنی ۲۵ میلیون مترمکعب گاز، به پایداری شبکه انرژی کشور کمک کند؛ اقدامی که هم مانع خامسوزی میشود و هم امکان تأمین پایدار انرژی برای نیروگاهها و صنایع مولد را فراهم میکند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش فراگیر دما و تداوم سرمای هوا در هفته آینده، بر ضرورت هوشیاری و آمادگی کامل شرکتهای گاز استانی تأکید کرد و از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف، به پایداری شبکه گاز کشور کمک کنند.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آغاز موج سرما و بارشهای اخیر، از آمادگی کامل این مجموعه برای پایداری شبکه گاز خبر داد و تأکید کرد: عبور ایمن از روزهای سرد، بیش از هر چیز، نیازمند همراهی مردم و هماهنگی دستگاههای اجرایی است.









