مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با تأکید بر اینکه برای کاهش مصرف بنزین نیازمند یاری هموطنان در کشور هستیم گفت: اگر هر خانوار در کشور روزانه تنها یک لیتر مصرف بنزین خود را کاهش دهد، با در نظر گرفتن حدود ۲۰ میلیون خانوار، روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر از مصرف بنزین صرفهجویی میشود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با اعلام اینکه سناریوهای مختلفی از پیش برای شرایط بحرانی تأمین سوخت طراحی شده بود، گفت: سوخت به مقدار کافی در انبارهای نفت ذخیره شده و تأمین بنزین استانهای تهران و البرز، همچنین سایر استانهای کشور طبق روال گذشته ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی با اعلام آمادهبودن زیرساختهای فنی سامانه هوشمند سوخت، از حرکت همزمان ۲ طرح صدور فوری کارت سوخت و شناسهدار شدن تراکنشهای سوختگیری خبر داد؛ طرحهایی که هدف آنها کاهش مصرف کارت اضطراری جایگاهها و شفافسازی مصرف بنزین در سراسر کشور است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تأکید کرد: سهمیه بنزین نرخ اول (۱۵۰۰ تومانی) و نرخ دوم (۳۰۰۰ تومانی) خودروهای تعویض پلاکی قطع نمیشود، چراکه خودروی نوشماره به خودروهای صفر کیلومتری که تاکنون پلاک نشدهاند، اطلاق میشود.









