×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
نحوه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی

به گزارش رویداد جدید، محمد رجبی، معاون اداره بانکداری الکترونیک بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا در این باره توضیح داد: هموطنان به راحتی می توانند عوارض تردد در آزادراه های کشور را به صورت الکترونیک پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷ آزادراه کشور به سیستم پرداخت الکترونیک بانک مسکن متصل هستند، خاطرنشان کرد:در صورتی که هموطنان تگ های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی بانک مسکن را داشته باشند می توانند بدون نیاز به توقف و با استفاده از این سیستم نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی اقدام کنند.

رجبی در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه الکترونیک عوارض آزادراهی گفت: مراجعه به شعب بانک مسکن یکی از روش های تهیه تگ های پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی است. یکی دیگر از روشهای ثبت نام در سامانه الکترونیک عوارض آزادراهی مراجعه به سایت بانک مسکنmaskan-avarezi.ir است که با این روش نیز می توانند نسبت به ثبت پلاک خودروی خود در سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی اقدام کرده و با شارژ حساب خود در هر بار عبور از آزادراه های کشور به صورت الکترونیک و بدون نیاز به توقف نسبت به پرداخت عوارض آزادراهی خود اقدام کنند.وی همچنین یکی دیگر از روشهای ثبت نام در سامانه الکترونیک عوارض آزاد راهی را مراجعه به باجه های بانک مسکن مستقر در عوارضی عنوان کرد.

رجبی در ادامه گفت: هم اکنون ۷ آزادراه کشور شامل آزادراه های تهران – قم، تهران – پردیس، آزادراه تهران- ساوه، کرج – قزوین ، قزوین – زنجان، بندرعباس – شهیدرجایی و اهواز – بندرامام به سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی بانک مسکن متصل شده اند که هموطنان می توانند در هنگام تردد از گیت های عوارضی در این ۷ آزادراه بدون نیاز به توقف، عوارض تردد خود را پرداخت کنند.

وی افزود: حتی در سایر آزادراه هایی که به سیستم پرداخت الکترونیک متصل هستند نیز مشتریان بانک مسکن می توانند عوارض آزادراهی خود را از طریق حساب پرداخت الکترونیک خود نزد بانک مسکن پرداخت کنند. در واقع علاوه بر این ۷ آزادراه، در سایر آزادراه های کشور نیز که به سامانه پرداخت الکترونیک متصل باشند مشتریان بانک مسکن با استفاده از امکانات مربوط به پرداخت الکترونیک عوارض این بانک قادر به پرداخت عوارض آزادراهی خود هستند و برای پرداخت عوارض خود در آزادراه های دیگر نیز نیاز به توقف پشت گیت و پرداخت عوارض به صورت سنتی ندارند.

رجبی سایر مسیرهای دسترسی مشتریان بانک مسکن به شارژمجدد برچسب الکترونیکی عوارض آزادراهی را علاوه بر مراجعه به شعب و سایت بانک مسکن، برنامه های موبایل بانک و اینترنت بانک مسکن،کیوسک های بانک مسکن و باجه های بانک مسکن عنوان کرد که فعلا در برخی از مسیرهای آزادراهی کشور راه اندازی شده است.

وی در توضیح مزایای گسترش روش پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی کشور و اتصال آزادراه ها به سامانه پرداخت الکترونیک خاطرنشان کرد: اتصال آزادراه ها به سامانه پرداخت الکترونیک منجر به صرفه جویی در وقت مسافران از یک سو و افزایش ایمنی سفر از سوی دیگر می شود.همچنین به واسطه عدم نیاز به رد و بدل کردن پول بین باجه های عوارضی و مشتریان منجر به کاهش آلودگی ها و بیماری های قابل انتقال از این طریق می شود و تردد در بین مسیرهای آزادراهی را تسهیل و تسریع می کند.

رجبی خاطرنشان کرد: بانک مسکن اولین بانک کشور است که سرویس پرداخت الکترونیک بانکی عوارض آزادراهی کشور را راه اندازی کرده است و کیفیت ارائه خدمات در این زمینه از سوی این بانک به گونه ای بوده است که هم اکنون ۷ ازادراه کشور به این سامانه متصل شده اند و مطابق با مذاکره ها و برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده چند بزرگراه دیگر کشور نیز به سامانه پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی کشور متصل شوند.


-----
----------------