×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مجمع صندوق قرض الحسنه شاهد با ارائه گزارش مطلوب توسط حسابرس مستقل برگزار شد

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی، مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق قرض الحسنه شاهد منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰  با حضور دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضاء هیئت امناء، هیئت مدیره، سرپرست اداره کل حسابرسی و امور مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسابرس و بازرس موسسه حسابرسی مفید راهبر و مدیران ستادی صندوق در سالن جلسات ساختمان مرکزی بنیاد برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرپرست اداره کل حسابرسی و امور مجامع از روند برگزاری مجامع سازمان های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی به اعضای ارائه داد.

پس از گزارش سرپرست اداره کل حسابرسی و امور مجامع بنیاد، دکتر اسلام کریمی مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه شاهد به ازائه گزارشی از عملکرد صندوق طی سال ۱۴۰۰ پرداخت که نشان از عملکرد موفق این مجموعه و جلب رضایت حداکثری خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر داشت.

در ادامه نماینده موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس مستقل، وضعیت مالی صندوق قرض الحسنه شاهد در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ و عملکرد مالی و جریان های نقدی آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مذبور، از تمام جنبه های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری، به نحوه مطلوب اعلام کرد. 

پس از ارائه گزارش عملکرد، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رییس مجمع، ضمن تقدیر از زحمات بی شائبه و شبانه روزی تمامی ارکان صندوق از هیئت امناء، هیئت مدیره و کارکنان به خصوص دکتر اسلام کریمی مدیرعامل صندوق قرض الحسنه شاهد، این مجموعه را یکی از بهترین و درخشان ترین سازمان های تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد که همواره در جلب رضایت خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر کوشا بوده و عملکرد موفقی داشته است.

معاون رییس جمهور عمده ضعف های موجود در سازمان های تابعه بنیاد را ضعف های مشترکی دانست که بنیاد باید برای بر طرف کردن آن برنامه ریزی و اقدام کند.

 دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به ماهیت وجودی صندوق قرض الحسنه شاهد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیچ عنوان دنبال درآمدزایی از صندوق نیست چون این مجموعه بنگاه اقتصادی نبوده، بلکه یک موسسه خدماتی برای اشاعه فرهنگ قرآنی قرض الحسنه و ارائه خدمت به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر است.

صندوق قرض الحسنه شاهد در سال ۱۴۰۰ توانست ۹۰/۱۶۱ فقره تسهیلات جمعا به ارزش ۲۵/۹۱۲/۴۱۲/۱۳۵/۵۰۹ ریال به خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگر عضو پرداخت نماید که در تمامی صندوق های قرض الحسنه تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، عملکردی بی نظیر محسوب می گردد.


-----
----------------