×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
اپل واچ سری ۸ احتمالا می‌تواند دمای بدن را هم اندازه‌گیری کند

سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد بستری خواهد بود برای ساعت‌های هوشمند تا تمام نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کنند. حداقل با توجه به شایعات و خبرهایی که می‌شنویم، به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری روی بخش گجت‌های پوشیدنی سرمایه‌گذاری بزرگی کرده‌اند و می‌خواهند در این بخش، نظر مثبت کاربران را به خود جلب کنند.

در حال حاضر بهترین شرکت فعال در این زمینه اپل است که به احتمال زیاد در ماه سپتامبر امسال از ساعت هوشمند مورد انتظار خود یعنی اپل واچ سری ۸ رونمایی می‌کند. در رابطه با این محصول خبرهای زیادی منتشر شده که یکی از هیجان‌انگیزترین آن، تجهیز این گجت به سنسور دماسنج بوده است. سنسوری که گفته می‌شود از آنچه که پیش‌تر می‌دانستیم، بهتر و کاربردی‌تر خواهد بود.

طبق گفته‌های مارک گورمن، از خبرنگاران ارشد وب‌سایت معتبر بلومبرگ، اپل واچ سری ۸ به لطف سنسور دماسنج خود، به احتمال زیاد نه تنها قادر به بررسی دمای بدن کاربر خواهد بود بلکه حتی می‌تواند به او بگوید که آیا تب دارد یا خیر. پیش‌تر شنیده بودیم این سنسور در ساعت مورد انتظار اپل فقط به بانوان و آن هم برای تعیین زمان باروری کمک می‌کند.

برخلاف سنسورهای دماسنج معمول، ساعت‌های هوشمند نمی‌توانند دمای هسته‌ی بدن را اندازه‌گیری کنند و در نتیجه باید یک الگوریتم پیشرفته برای تعیین دمای دقیق بدن یک فرد داشته باشند. مینگ چی‌کو که یکی از تحلیل‌گران با سابقه‌ی اپل به حساب می‌آید در صحبت‌های اخیر خود مدعی شد اپل توانسته این الگوریتم را به بهترین شکل ممکن طراحی و در ساعت هوشمند مورد انتظار خود تعبیه کند.

گورمن همچنین خاطرنشان کرد نه فقط اپل واچ سری ۸ بلکه مدل جان‌سخت آن هم به سنسور دماسنج مجهز خواهد شد. اما اپل واچ SE بعید است از آن بهره ببرد چون بالاخره باید یک فرقی بین مدل گران‌قیمت و ارزان‌قیمت وجود داشته باشد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کنیم که گلکسی واچ ۵ هم قرار است به سنسور دماسنج مجهز شود. در رابطه با این محصول هم گفته می‌شود که سنسور دماسنجش قادر خواهد بود زمان باروری را تعیین کند. حال نمی‌دانیم آیا امکان اندازه‌گیری دمای بدن را خواهد داشت یا خیر.

البته اینطور که به نظر می‌رسد، سنسور دماسنج در اپل واچ سری ۸ دمای دقیق بدن را با معیار عدد به شما نشان نمی‌دهد. فقط به شما می‌گوید آیا دمای بدنتان بالاتر از حد معمول است یا خیر. اگر اینطور باشد، به شما اعلام خواهد شد که یا به دکتر مراجعه کنید و یا برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، از یک دماسنج مخصوص استفاده کنید.

طبق گفته‌های گورمن، این قابلیت، بهترین قابلیت اپل واچ سری ۸ خواهد بود چون ظاهرا از لحاظ توان پردازشی، تفاوتی بین این نسل با نسل قبل یعنی سری ۷ وجود نخواهد داشت. سری ۷ هم از این حیث تفاوتی با سری ۶ نداشت و این یعنی کاربران اپل واچ سری ۸ از لحاظ سرعت یا مصرف انرژی تفاوت خاصی را بین این محصول و نماینده‌ی دو سال قبل شرکت حس نخواهند کرد.

این اتفاق کما بیش دارد با پردازنده‌های گوشی‌های شرکت هم رخ می‌هد؛ جایی که به نظر می‌رسد دو مدل استاندارد و پلاس (مکس) قرار نیست پردازنده‌ی جدیدی در مقایسه با نسل قبل داشته باشند. ظاهرا اپل می‌خواهد تمام تمرکز خود را روی تراشه‌های سری M معطوف کند و به همین خاطر، تمام تراشه‌های دیگر را فراموش کرده است.

از جمله قابلیت‌های دیگر اپل واچ سری ۸ می‌توان به نمایشگر روشن‌تر و همچنین گوشه‌های تخت اشاره کرد که البته از این بابت خیلی مطمئن نیستیم ولی شایعات که چنین چیزی را می‌گویند. حالت ذخیره‌ی انرژی جدید، قابلیت تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای، واچ‌فیس‌های جدید و پشتیبانی از حالت‌های ورزشی متنوع‌تر، از جمله قابلیت‌های خوب دیگری هستند که احتمالا در ساعت هوشمند جدید اپل شاهد خواهیم بود.


-----
----------------