×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تعمیرات یخچال فریزر در محل

یکی از مهمترین لوازم برقی در هر خانه یخچال فریزر است که برای خنک نگه داشتن مواد غذایی دارای فضای کافی است . این وسیله برقی که در خانه همه ما وجود دارد و بصورت شبانه روز کار می کند ، مانند هر وسیله دیگر ممکن است عیب پیدا کرده و نیاز به تعمیر داشته باشد . با تعمیر یخچال فریزر در محل ، مشکل حمل و جابجایی این وسیله سنگین به تعمیرگاه نیز حل شده است . جهت تعمیر و سرویس یخچال فریزر خود کافی است با ویراپارسیان تماس بگیرید .

مشکلات و خرابی های رایج در یخچال فریزر

ممکن است با مشکلاتی در یخچال فریزر خود روبرو شوید که نیاز به تعمیر یخچال فریزر داشته باشید . در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

۱-خنک نکردن یخچال

این وسیله که جهت خنک نگه داشتن مواد غذایی طراحی شده است ، در صورتیکه این کار را درست انجام ندهد ، نیاز به تعمیر و سرویس دارد .در صورت عدم خنک کردن یخچال ، می تواند مشکل کویل های کندانسور باشد که نیاز به تمیز کردن دارد . همچنین موتور فن کندانسور باید بررسی شود که به درستی کار می کند یا خیر . که در صورت خرابی نیاز به تعمیر یخچال فریزر و کمک یک تعمیرکار ماهر دارید .

۲- معیوب شدن MCB یخچال

MCB  که یک قطع کننده کوچک مدار است ، یکی دیگر از علل خرابی در یخچال فریزر می باشد . چنانچه این قطعه معیوب شود، یخچال درست کار نمی کند .

۳-خراب شدن موتور

ممکن است یخچال شما یکدفعه خاموش شود و دیگر روشن نشود ، در این صورت موتور یخچال دچار خرابی شده است و تعویض آن باید توسط تعمیرکار انجام گیرد .

۴-برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال بر اثر جذب رطوبت محیط صورت می گیرد . بنابراین یا یخچال بیش از حد کار می کند ، یا لاستیک درب یخچال خراب است . برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی و سرمای درون یخچال و وارد نشدن گرما به یخچال ، هر چند وقت یکبار لاستیک یخچال خود را چک کنید و در صورت لزوم آنرا تعویض کنید .

۵-خازن شروع معیوب شود

با روشن شدن یخچال ، برای شروع چرخه یک سیگنال از ترموستات به خازن شروع ارسال می شود تا کمپرسور را مهار کند . با معیوب بودن خازن شروع ، چرخه درست کار نمی کند و ممکن است یخچال حتی روشن نشود . با خرابی ترموستات نیز این چرخه غیرفعال می شود و نیاز به تعمیر یخچال فریزر می باشد .

۶-سرو صدای زیاد یخچال فریزر

این مشکل به سه علت ممکن است ایجاد شود . خرابی پایه های موتور (تراز بودن) ، خرابی فن یخچال و یا لوله های داخلی یخچال که در هر حالت جهت تعمیر یخچال فریزر نیاز به فرد مجرب دارید . اگر پایه های یخچال فریزر به درستی تراز نشوند بعد از مدتی صدای عجیبی تولید می کنند و باعث خرابی یخچال می شود .

۷-سرمای بیش از حد یخچال

اگر ترموستات یخچال خراب باشد ، با تولید سرمای زیاد کارایی دستگاه را کم می کند . دلیل دیگر آن می تواند جدا شدن لوله بلو از جای مخصوص خود و یا خرابی سنسور یخچال باشد .

۸-جریان ناکافی در یخچال

گاهی نیز به علت نبودر جریان یا ولتاژ کافی در یخچال ، این وسیله درست کار نمی کند . باید ولتاژ خروجی یخچال را با دستگاه ولت سنج اندازه گیری کنید .

۹-داغ شدن موتور

داغ شدن موتور می تواند دلایل مختلفی داشته باشد . از جمله : ایجاد مشکل در کمپرسور ، کندانسور و فن خنک کننده . این مسئله در کوتاه مدت مشکلی پیش نمی آورد اما در صورتیکه جدی گرفته نشود ، باعث سوختگی موتور یخچال می شود و هزینه زیادی روی دست شما می گذارد . بنابراین داغ شدن موتور را جدی بگیرید و جهت تعمیر یخچال فریزر اقدام نمایید .

۱۰-نشت آب از یخچال

در صورتیکه کندانسور درست کار کند ولی باز آب از یخچال نشت کند ، مشکل ترموستات است و روی درجه حرارت مناسب قرار نگرفته یا تنظیم نشده است .

۱۱-خالی شدن گاز یخچال

پوسیدگی لوله ها ، خراب شدن درایر و یا سوراخی صفحه داخلی می تواند دلیلی برای خالی شدن یا نشت گاز یخچال شود . علائم آن میتواند  بوی بد ، سرد نشدن یخچال و گرم نبودن لوله های پشت یخچال و وجود روغن روی لوله های پشت است . برای تعمیر آن ابتدا نشت یابی . رفع نشتی صورت می گیرد سپس گاز یخچال شارژ می شود . اگر عمل نشت یابی بدرستی صورت نگیرد ، چند وقت دیگر مجدد گاز یخچال خالی می گردد .

۱۲-صدایی بخصوص قبل از شروع به کار یخچال

در صورت روشن کردن یخچال و شنیدن صدایی از آن قبل از اینکه یخچال شروع به کار کند ، چند دلیل ممکن است داشته باشد. ضعیف بودن برق ، معیوب بودن اورلود ، خراب شدن استارت ، نیم سوز بودن موتور و انسداد مسیر گردش کار در یخچال.

نتیجه گیری : یخچال فریزر به دلایل مختلفی دچار خرابی می شود . با مجموعه ویراپارسیان تعمیر یخچال فریزر شما در محل و بدون نیاز به جابجایی انجام می شود.

برچسب ها : ,

-----
----------------