×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تولید تختال یکی از کاربردی ترین گریدهای فولادهای زنگ‌نزن

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، قاسم خوشدل‌پور مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ضمن اعلام این خبر گفت: این محصول یک فولاد ضدزنگ آستنیتی است که دارای مجموعه‌ای از خواص بسیار خوب در محیط‌های مختلف و محدوده دمای کاری بسیار وسیع است.

وی با بیان اینکه اجزای اصلی غیرآهنی این فولاد خاص و باارزش را حدود ۱۸ درصد کروم و ۸ تا ۱۰ درصد نیکل تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: این فولاد به دلیل خاصیت درخشندگی و مقاومت بسیار مناسب در برابر خوردگی از کاربردهای متنوعی و متعددی برخوردار است.

 به گفته مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم اساساً این فولاد غیرمغناطیسی است و براساس این خاصیت، دارای کاربردهای منحصربه‌فردی است؛ همچنین به دلیل بهره‌گیری از عنصر کروم و نیکل، استقامت بسیار زیادی در برابر زنگ‌زدگی در اتمسفرهای خورنده و درجه حرارت بالا دارد.

 خوشدل‌پور در همین زمینه ادامه داد: این فولاد کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف ازجمله تجهیزات فراوری مواد غذایی و لبنیات، صنایع ذخیره و انتقال مواد شیمیایی، صنایع حفاری، پتروشیمی و پالایش نفت خام، مبدل‌های حرارتی، تجهیزات فیلتراسیون، انواع و اقسام وسایل خانگی صنعتی و… دارد.

وی با اشاره به ادامه فرایند کار بر روی این محصول گفت: این فولاد جهت عملیات تکمیلی نورد گرم و سرد نیاز به طی کردن فرایند خود دارد تا به محصول نهایی و قابل‌مصرف در صنعت برسد؛ ازاین‌رو در ادامه کار، عملیات نورد این گرید بسیار خاص در دست اقدام است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه تصریح کرد: از زمانی که ورود به عرصه تولید فولادهای خاص و باارزش افزوده بیشتر و رقابت جدی‌تر با سایر رقبای جهانی در دستور کار قرارگرفته است، خوشبختانه به دستاوردهای باارزشی در این زمینه دست‌یافته‌ایم و به‌یقین این آغاز راه است و افق شرکت در این مسیر روشن خواهد بود.


-----
----------------