×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رونمایی الجی از لپ تاپ های Gram 16 و ۱۷ با پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل

مشخصات لپ تاپ های Gram 16 و ۱۷ الجی

دو نسخه جدید از این سری وجود دارد، LG Gram 16 و ۱۷ که طبیعتا عدد حاضر در نام آنها به اندازه نمایشگرشان اشاره دارد. هر دو نمایشگر دارای نسبت ۱۶:۹ با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل، پنل IPS LCD با پوشش ۹۹ درصدی فضای رنگی DCI-P3 و محافظ ضد تابش نور است.

مدل ۱۷ اینچی با دو پردازنده Core i5 (i5-1240P) یا  i7 (i7-1260P) عرضه خواهد شد، در حالیکه نسخه ۱۶ اینچی تنها به پردازنده i5 مجهز خواهد شد. برخی از مدل‌های دارای گرافیک یکپارچه Iris Xe بوده و برخی دیگر گرافیک RTX 2050 خواهند داشت.

همانطور که از نام این لپ‌تاپ‌ها مشخص است، هر دو نوت بوک‌های سبکی به حساب می‌آیند. نسخه ۱۶ اینجی ۱۲۸۵ گرم وزن دارد و نسخه ۱۷ اینچی ۱۴۳۵ گرم. این لپ‌تاپ‌ها در نسخه دارای گرافیک مجزا به باتری ۹۰ وات ساعتی مجهز خواهند بود و نسخه گرافیک مجتمع آنها باتری ۸۰ وات ساعتی خواهد داشت. هر دو نسخه اما شارژری ۶۵ وات خواهند داشت.

ال‌جی ادعا کرده است که مدل i7 این لپ‌تاپ‌ها (نسل ۱۲ در مقابل نسل ۱۱) تا ۷۰ درصد سریع‌تر شده است. این لپ‌تاپ‌ها همچنین دارای PCIe 4.0 x4 SSD بوده که ۲۲ درصد سریع‌تر شده است. ظرفیت این حافظه از ۲۵۶ گیگابایت آغاز می‌شود اما هر دو نسخه اسلاتی برای افزایش آن خواهند داشت.

ظرفیت رم لپ تاپ های Gram 16 و ۱۷ نیز از ۸ گیگابایت آغاز شده و تا ۳۲ گیگابایت افزایش یافته است. اما برای انتخاب آن باید قبل از خرید تصمیم گیری کنید چراکه رم‌های LPDDR5 این لپ‌تاپ‌ها به مادربرد لحیم شده است.

اتصالات این دو دستگاه شامل دو پورت USB-C 3.2 Gen 2 با تاندربولت ۴ و USB Power Delivery در کنار یک HDMI سایز کامل، یک جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و کارت خوان microSD می‌شود. اتصالات بی‌سیم هم شامل Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵٫۱ است.

ال‌‎جی با استفاده از وبکم و هوش مصنوعی ترفندهای جالبی برای این لپ‌تاپ‌ها ارائه کرده است. به عنوان مثال اگر از نمایشگر ثانویه مانند مانیتور LG Gram+View (تصویر پایین) استفاده کنید، نشانگر ماوس از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر با نگاه شما حرکت خواهد کرد. علاوه‌براین در صورتیکه وبکم تشخیص دهد افرادی پشت سر شما حضور دارند نور صفحه نمایش را به صورت خودکار کم می‌کند تا از نگاه کردن آنها جلوگیری کند.

ال‌جی گرم‌های جدید از اپریل (اواسط فروردین) در کره جنوبی عرضه خواهند شد. LG Gram 16 در نسخه i5/16 GB/256 GB با قیمتی در حدود ۱۸۸۵ دلار یا ۱۷۰۰ یورو عرضه خواهد شد. قیمت LG Gram 17 در نسخه i5/16 GB/256 GB نیز ۱۹۷۰ دلار یا ۱۷۸۰ یورو خواهد بود.

خریداران در کره با پیش‌فروش این لپ‌تاپ‌ها در فاز اولیه یک مانیتور پرتابل LG Gram+View را نیز به همراه محصولات دیگر به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. هنوز مشخص نیست که مدل‌های جدید Gram چه زمانی راهی بازار دیگر نقاط جهان خواهد شد. اما بد نیست بدانید که نسل قبلی آنها یک ماه پیش از عرضه در کره راهی بازار آمریکا شده بود.


-----
----------------