×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رکوردزنی‌های فولاد مبارکه نشان از عزم کارکنان این شرکت برای افزایش تولید دارد

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، محمدیاسر طیب‌نیا به پاس قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این دو ناحیه در ایام نوروز برای رسیدن به رکوردهای تولید، سرمایه‌های انسانی را مهم‌ترین رکن موفقیت در تولید دانست و اظهار کرد: مدیریت دانشی، تجربه کارکنان و انگیزه سرمایه‌انسانی برای افتخارآفرینی‌ در کسب این رکوردها بسیار تأثیرگذار بوده و به همین دلیل باید به این موضوعات توجه ویژه داشت.

وی در ادامه افزود: علاوه بر ارتقای کمیت تولید، حفظ کیفیت محصولات نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این رکوردزنی‌ها شاهد آن بودیم؛ رعایت نکات ایمنی و به صفر رسیدن حوادث کاری از دیگر نکات قابل توجه در کسب این موفقیت‌ها در شرکت فولاد مبارکه است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی خصوصاً انرژی برق برای صنعت فولاد بسیار نگران‌کننده است که این محدودیت‌ها با فرارسیدن فصل تابستان تشدید خواهند شد و این موضوع طبیعتاً بر روی تولید محصولات فولادی سراسر کشور به خصوص گروه فولاد مبارکه تأثیرگذار خواهد بود.

وی در پایان اذعان داشت: امیدواریم امسال نسبت به سال گذشته این محدودیت‌ها کمتر شده تا بتوانیم به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» جامه عمل بپوشانیم.

اشتغال‌آفرینی فولاد مبارکه در صنایع پایین‌دستی با ارتقای تولید کمی و کیفی محصولات 

عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه نیز در این دیدار گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به دنبال ارتقای کمی و کیفی محصولات در شرکت فولاد مبارکه هستیم که این موضوع زمینه‌ساز اشتغال‌آفرینی در صنایع پایین‌دستی خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان موجود و شرکت‌هایی که به شکل‌گیری آن‌ها کمک کرده‌ایم، استفاده و از توان داخلی جوانان کشور بیش از پیش بهره ببریم؛ رویکرد بومی‌سازی تجهیزات و استفاده از توان داخلی از سال‌های پیش در فولاد مبارکه شکل ‌گرفته و امسال نیز با همت کارکنان این شرکت، این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنیم‌.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما در نواحی آهن‌سازی و فولادسازی در در نخستین روزهای سال و قرن جدید، رکوردهای متعددی ثبت گردید که نویدبخش جهش تولید در سال جاری است و امیدواریم رکوردهای بیشتری نیز در ماه جاری و ماه‌های آینده در نواحی مختلف شکسته شوند تا ثمره آن ارتقای کمی و کیفی تولید نسبت به سال‌های گذشته باشد.

سومین رکورد پیاپی تولید آهن اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه

داریوش رشیدی مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه نیز در این دیدار بیان کرد: کارکنان پرتلاش ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ در جهت تحقق شعار سال با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موفق به رکوردزنی‌های ویژه‌ای در تولید این ناحیه شدند.  

وی افزود: رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی در واحد احیاء مستقیم شرکت فولاد مبارکه به میزان ۲۶ هزار و ۰۱۳ تن بود که موفق شدیم در روز ۱۳ فروردین‌ماه امسال، این رکورد را به ۲۶ هزار و ۳۰۱ تن افزایش دهیم و پس از تنها ۱۲ روز بتوانیم این رکورد را ارتقاء بخشیم.

مدیر ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: آهن اسفنجی تولیدشده در این فرایند کیفیت بسیار مناسبی دارد و این کیفیت باعث شده تا بتوانیم در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه، علاوه بر افزایش تولید، محصولات باکیفیتی را برای مشتریان تولید کنیم.

وی در پایان ابرازداشت: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم در فروردین‌ماه از مرز ۷۵۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی عبور کنیم تا نیاز ناحیه فولادسازی در این زمینه را تأمین و بتوانیم در فولادسازی نیز شاهد رشد بیش از پیش تولید برای تحقق جهش تولید محصولات فولادی در کشور باشیم.

تلاشگران این شرکت در تحقق شعار سال مصمم هستند. سه رکورد متوالی و مهم تولید ۱۵۳، ۱۵۵ و ۱۶۰ ذوب در ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم و ۲ مورد رکوردتولید ۹۳۱۰ تن در احیاء مستقیم دو و ۱۶۹۵۱ تن در احیاء مستقیم شماره یک نشان از اراده مردانی دارد که سالهاست در خط مقدم عرصه تولید صنعت کشور هستند و کاری بس بزرگ بود که در همان روزهای عیدانه سال نو و قرن جدید به دست آمد و جز با یک هماهنگی دقیق بین بخشی و درایت مدیران این شرکت بزرگ کشورمان حاصل نمی‌شد.

ثبت ۳ رکورد پیاپی در تولید روزانه ذوب حاصل تلاش شبانه‌روزی خط تولید

قاسم خوشدل‌پور مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه نیز در این دیدار با بیان این که در سال جاری برای سومین بار پیاپی رکورد ذوب‌ریزی روزانه در واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه شکسته شد، اظهار کرد: در یازدهمین روز فروردین ماه امسال رکورد روزانه ۱۵۳ ذوب، در دوازدهمین روز فروردین، رکورد روزانه ۱۵۵ ذوب و در سیزدهمین روز فروردین‌ماه، رکورد ۱۶۰ ذوب روزانه در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه شکسته شد.

وی ادامه داد: نقش واحد مواد اولیه با تلاش واحدهای خرید و آهن‌سازی، واحدهای پشتیبانی مانند حمل و نقل، انرژی و سیالات، مدیریت‌های مختلف، واحد کنترل کیفی، پرسنل واحد فولادسازی و بسیاری دیگر از همکاران در چنین رکوردهایی بسیار پررنگ است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: وقتی در مورد رکوردشکنی تولید و ۱۶۰ ذوب روزانه صحبت می‌کنیم، یک دنیا معنا پشت این اعداد و کلمات است چراکه برای دستیابی به این رکورد، همه قسمت‌های شرکت فولاد مبارکه در حال حمایت از واحد فولادسازی هستند تا این افتخارات رقم بخورد

خوشدل‌پور تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته روز به روز در حال بهبود رکوردهای تولید هستیم اما هیچ‌گاه رعایت مسائل ایمنی را فدای سرعت و افزایش تولید نخواهیم کرد چراکه صنعت فولادسازی یک صنعت سرمایه انسانی‌محور بوده و سلامت سرمایه انسانی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در پایان تأکید کرد: کارکنان فولاد مبارکه برای رکوردشکنی‌های سال جدید فعل خواستن را صرف کردند و بنده شاهد این موضوع هستم که در روزهای رکوردشکنی در کارگاه همه در حال تلاش شبانه‌روزی برای رسیدن به هدفی مشخص و مشترک هستند چراکه اولاً به خودباوری رسیده‌اند و دوماً در برنامه‌ریزی‌ها ابتکاراتی را به خرج داده‌اند تا به زودی شاهد رکوردهایی فراتر از رکورد موجود در حوزه تولید باشیم.


-----
----------------