×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرویس تازه تارا بدون چک، سفته، ضامن یا وثیقه و بدون کارمزد

تجارت‌گردان – نشست خبری معرفی از سرویس اعتبار خرد تارا ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست «حامد قنادپور» مدیرعامل تارا با ذکر این نکته که بانک‌ها و موسسات مالی به تنهایی نمی‌توانند سیستم اعتبارخرد را در کشور رواج دهند تاکید کرد که برای ترویج این موضوع باید بازیگران دیگر وارد این حوزه شوند: «ما در گروه صنعتی گلرنگ در حوزه های متعددی فعالیت داریم و با تارا خواستیم تا فرهنگ اعتبار را در بین مردم جا بیندازیم. تارا در کنار دیگر شانزده صنعت گلرنگ راه اندازی شده و زمان زیادی از شکل گیری تارا نمیگذرد و تنها چند ماه است که فعال شده است. ما تا امروز بیشتر به صورت سازمانی کار میکردیم که بیش از صد شرکت با ما همکاری دارند و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم.»

قناد پور در ادامه اعلام کرد سرویس اعتبار خرد تارا جدیدترین سرویس آنها است و به زودی سرویس های دیگری نیز در تارا عرضه خواهد شد تا سبد محصولات آنها را کامل‌تر کند: «میخواهیم دستیار هوشمند زندگی دیجیتال کاربران باشیم.»

مدیرعامل تارا در صحبت‌های خود اعلام کرد که تا امروز با بیش از صد سازمان همکاری داشتند و در مدت زمان فعالیت کمتر از یک سال نیز بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا کردند.

قنادپور در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه چرا سرویس الان بخر بعدا پرداخت کن در ایران با تاخیری چند ده ساله تبدیل به ترند اقتصادی شده آن را مرتبط به دلایل گوناگونی دانست و گفت: «جدا از مساله اقتصادی و تورمی که هم‌اکنون همه را درگیر کرده و مردم را راغب به استفاده از چنین طرح‌هایی می‌کند، واقعیت اینست که اصلا تا همین چند سال پیش زیرساخت این موضوع هم فراهم نبود. ما یک کد یونیک مانند کد ملی یا کد پستی واحد نداشتیم. خیلی از مسائل زیرساختی در شبکه مالی کشور فراهم نبود و الان می‌توان تازه روی خدمات تازه‌ای که عرضه شده، این سرویس‌ها را ارائه کرد.»

«وحید شامخی» معاون توسعه تارا در ادامه این نشست به معرفی دقیق‌تر سرویس اعتبار خرد تارا پرداخت. او با ذکر این نکته که خرید نقدی در ایران اولین انتخاب هر فروشنده و خریداری است اعلام کرد در این شرایط اقتصادی تورم زده کشور، خرید اعتباری بهترین فرصت برای کاربران است: « افراد همچنین برای دریافت وام از بانک ها باید هفت خان رستم را طی کنند، پروسه ای که در نهایت هم کاربر نمیداند که میتواند وام را با این مشقات هم بگیرد یا خیر.»

شامخی در ادامه صحبت‌های خود به حضور برخی لند‌تک‌ها در سالیان گذشته اشاره کرد و تاکید کرد که این سرویس‌ها توانسته‌اند که مساله وام دهی خرد را تا حد زیادی برای کاربران تسهیل کنند. شامخی باور دارد نرخ نکول (پس ندادن وام‌ها توسط کاربران) در این تیم‌ها به یک در صد هم نمی‌رسد و این نشان می‌دهد که می‌توان به کاربران برای بازپس دهی وام خرد اعتماد کرد: «متاسفانه نظام وام دهی در کشور ما بر اساس بی اعتمادی به مشتری صورت گرفته است و برای همین هم کاری شده تا مردم را از گرفتن وام پشیمان کنند در حالی که مشاهدات نشان می‌دهد وام های کلان است که پس داده نمی‌شوند و وام های خرد عموما بازپس داده شدند.»

شامخی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: «ما در تارا بر اساس اعتماد پیش میرویم و به همه اعتماد داریم مگر غیر از آن ثابت شود.» آنطور که شامخی در این رویداد توضیح داد، سرویس تارا یک سرویس کاملا دیجیتال است و میتوان تا سقف پنج میلیون اعتبار از آن دریافت کرد و از این اعتبار می‌توان در بیش از ۴۵۰۰ نقطه کشور به صورت انلاین یا آفلاین از آن استفاده کرد. کاربران می‌توانند اعتبار گرفته شده را تا دو ماه با کارمزد صفر درصد پس دهند و برای دریافت این اعتبار نیاز به هیچ سفته و ضامنی ندارند.

«امیرحسین باقری» معاون فروش تارا نیز در خصوص پذیرنده‌هایی که در این مجموعه قرار دارد اعلام کرد:‌ «در حوزه پذیرندگان سعی کردیم تمام تخفیف های خرید آنلاین و فیزیکی نیز شامل دارندگان اپلیکیشن تارا هم باشد. تمام گروه های کالایی پذیرنده داریم‌ از حوزه پوشاک و وسایل ورزشی و طلا و… با ما همراه هستند و سعی میکنیم سبد خانوار را برای همه گروه ها در نظر بگیریم.» لازم به ذکر است گروه افق کوروش که در ۴۰۰ شهر شعبه دارد و زیرمجموعه گلرنگ به حساب می‌آید نیز از خدمات تارا پشتیبانی می‌کند.

باقری در خاتمه این نشست تاکید کرد که همه ایرانیان می‌توانند از تارا استفاده کنند و افراد فقط باید سیم کارتی به نام خودشان داشته باشند.

تارا چیست؟

شرکت توسعه تجارت و فناوری «تارا» با پشتوانه ۵۰ سال فعالیت، تجربه اقتصادی و توسعه کسب و کار گروه صنعتی گلرنگ، شکل گرفته است.

فعالیت جدی تارا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و هم اکنون به ارائه راهکارهای دیجیتال برای بهبود تجربه مردم از خدمات مالی می پردازد و همچنین تلاش دارد به صورت همه جانبه به دغدغه ها و نیازهای انسان امروز بیندیشد.

در همین راستا تاکنون خدماتی مانند کیف الکترونیکی پول، بن های رفاهی سازمانی، اعتبار سازمانی و به تازگی سرویس اعتباری خرد « الان بخر، خردخرد پرداخت کن» را فراهم کرده است.

کیف الکترونیکی پول تارا ویژگی ۳ درصد برگشت نقدی از خرید را دارد که در کلیه پذیرندگان تارا قابل استفاده است و به تعبیری تخفیف همیشگی قابل توجهی برای کاربرانش به ارمغان می آورد.

در بخش خدمات سازمانی، تارا تاکنون خدمات خود را به بیش از ۱۰۰ شرکت و سازمان کشور ارائه کرده است و نیز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان، اعطای اعتبار داشته است.

مبالغ بن و اعتبار تخصیص سازمانی، توسط خود هر سازمان یا شرکت برای همکاران مشخص می شود و همچنین قراردادهای اعتبار سازمانی انعطاف پذیری از ۲ ماهه تا ۶ ماهه به صورت تکرارشونده جاری می گردد .

در بخش سرویس اعتبار خرد، سرویس تازه تارا بدون چک، سفته، ضامن یا وثیقه و بدون کارمزد است و کاملا غیر حضوری ست و در کمتر از ۳۰ دقیقه، اعتباری از مبلغ ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان به کاربران تخصیص داده می شود.

 پس از خرید با این اعتبار نیمی از آن ۳۰ روز بعد و مابقی آن می بایست ۶۰ روز پس از خرید بازپرداخت گردد. بر اساس رفتار بازپرداخت کاربر به تدریج سقف اعتبار تخصیصی بیشتر و بیشتر می شود.

کاربران تارا می توانند از کیف الکترونیکی پول، بنها و اعتبار سازمانی و اعتبار خرد تارا در بیش از ۴۵۰۰ فروشگاه (پذیرنده) حضوری و غیرحضوری طرف قرارداد در رسته های پوشاک و مد، لوازم خانگی، طلا و جواهر، لوازم بهداشتی و آرایشی، مایحتاج روزانه، پزشکی و سلامت، خدمات بیمه در سراسر کشور استفاده کنند.

تارا تا بدینجا در ابتدای مسیر توسعه خود چه از نظر کاربران و چه از منظر خدمات قرار دارد و برنامه ریزی های انجام شده نوید از اتفاقات هیجان انگیزی تا انتهای امسال می دهد.

خدمات تارا تاکنون

کیف الکترونیکی پول با قابلیت ۳ درصد بازگشت نقدی

بن های رفاهی سازمانی

اعتبار سازمانی

سرویس اعتبار خرد «الان بخر، خٌردخٌرد پرداخت کن!»

چالش شرکتهای اعطای اعتبار خٌرد

شرکتهای اعطای اعتبار رد در جهان معمولا با چالش های متعددی رو به رو هستند که به طور پیوسته راه حل های مواجهه با این چالش را روزآمد سازی می کنند.

تارا نیز علاوه بر اعطای اعتبار سازمانی به تازگی سرویس اعتبار رد فردی را نیز فعال کرده است .در نشست رسانه ای

برخی از چالش ها و نوآوری های روی داده برای مواجهه با آن از سوی مدیران این شرکت برای اهالی رسانه ها توضیح داده می شود.

این چالش ها ممکن است اینها باشند :

ایجاد زیر ساخت کارآمد و تلاش برای مدرن سازی آن؛ اعم از کارت اعتباری الکترونیکی و یا کیف پول دیجیتال و بهینه سازی مستمر فرایندها و روندها. – تلاش برای گسترش حوزه نفوذ و اقناع پذیرندگان و توسعه شبکه کشوری و جهانی پذیرندگان.

موفقیت های تارا

بیش از ۱۰۰ سازمان و شرکت تاکنون اعتبار سازمانی از تارا دریافت کرده اند.

ارزش اعتبار پرداختی تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

برخی گزاره های جهانی در ارتباط باBNPL

تراکنش های تجارت الکترونیک BNPL تا سال ۲۰۲۶ به ۷۰۰ میلیارد دلار می رسد

 Klarna تقریبا ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

۱۶ درصد از افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله از BNPL استفاده می کنند (در آمریکا و اروپا).

تقریبا نیمی از شهروندان ایالات متحده به خدمات BNPL علاقه مند هستند.

در سال ۲۰۲۰، ۹۷ میلیارد دلار تراکنش های تجارت الکترونیک جهانی از طرح های BNPL استفاده کردند. این فقط بیش از ۲ درصد از کل خریدهای تجارت الکترونیک را تشکیل می دهد.

تا سال ۲۰۲۴، انتظار می رود در۲/۴ درصد از معاملات تجارت الکترونیکی از BNPL استفاده شود.

بر اساس داده های پایگاه اطلاعاتی eMarketer ، معاملات تجارت الکترونیک BNPL تا سال ۲۰۲۵ به ۶۸۰ میلیارد و دلار خواهد رسید.

در سال ۲۰۱۶، سوئد با ۲ برابر بیشتر از هلند (رتبه دوم)، راه را برای پرداخت های تجارت الکترونیک داخلی BNPL

در سطح جهانی هموارتر کرد.

تا سال ۲۰۲۰، نسبت پرداخت داخلی BNPL تجارت الکترونیکی سوئد بیش از دو برابر شده بود. آلمان و نروژ در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

استرالیا و نیوزلند تنها کشورهای غیر اروپایی در ۱۰ کشور برتر هستند. در واقع، هشت کشور دیگر که بیشترین استفاده

از BNPL را دارند در شمال غربی اروپا قرار دارند.

روند مصرف کننده ها

در سال ۲۰۲۱، ۸/۵۵ درصد از مصرف کنندگان از سرویس اعتبار خرد استفاده کرده اند.

تعداد کاربران BNPL طی ۱۵ ماه در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۸۵ درصد رشد داشته است.

تقریبا ۷۵ درصد از کاربران سرویس اعتبار خرد ۱۲ تا ۲۱ ساله هستند .

کاربران BNPL بر این باورند این سرویس می تواند جایگزین کارت های اعتباری آنها شود.

۴۵ درصد از کاربران BNPL می گویند که از خدمات BNPL برای خریدهایی استفاده می کنند که در غیر این صورت امکان پذیر نخواهد بود .

کاربران BNPL عمدتا به این دلایل از خدمات تامین مالی استفاده می کنند:

عدم تمایل به دریافت اعتبار دارای بهره (۳۶ درصد)

استفاده از وام بدون ضمانت (۲۴ درصد)

حفاظت از اطلاعات شخصی (۲۰ درصد)

عدم استفاده از کارت اعتباری (۱۹ درصد)

حدود یک سوم خریداران حداقل یک بار در ماه از BNPL استفاده می کنند

میانگین مبلغی که مشتریان برای آخرین خرید BNPL خود خرج کردند ۶۸۹ دلار بود.

ارزش های عموی که تارا بر آنها تاکید دارد

تارا معتقد است که هزینه پنهانی را به مشتری تحمیل نمی کند.

این مجموعه خود را متعهد به توسعه کیفی و کمی روابط با کاربران، سازمان ها، پذیرندگان و شرکای تجاری می داند.

خدمات تارا با تمرکز بر اقشار متوسط به پایین جامعه ارایه می شود.

تارا مصمم به توسعه و گسترش فراگیری مالی نوآورانه در کشور است.

گام به گام با تارا از یک ایده بزرگ تا ۱۴۰۱

خلق ارزش از طریق ایجاد مکانیسم های مالی برای بهتر کردن زندگی شهروندان.

تاکید بر اعطای اعتبارات سازمانی برای نیروهای انسانی شرکت ها یا  ۲.B

حرکت به سمت سرویس های مالی غیر سازمانی و فردی در سال ۱۴۰۱ یا ۲.C

معرفی اولین سرویس اعتبار خرد مصرف کننده با BNPL بدون هیچ وثیقه ای و با شرایط آسان

ظرفیت ها و تفاوتهای تارا

متکی به پشتوانه گروه صنعتی گلرنگ به لحاظ تامین کالا و نقاط فروش و تجربه طولانی ۵۰ ساله

گستردگی پذیرندگان در ۴۶۰ شهر ایران و بیش از ۴۵۰۰ نقطه خرید و خدمات در حوزه کالاهای FMCG یا «کالاهای تند مصرف» از جمله شعبات افق کوروش

سادگی احراز هویت و اعتبارسنجی با فرایندی کاملا آنلاین

عدم دریافت سود و کارمزد

کمک به سازمان ها و افراد برای مقابله با آثار تورمی و ارتقای شاخص های نسبی زندگی

اعطای یک اعتبار ۶۰ روزه بدون کارمزد به کاربران احزار هویت و اعتبارسنجی شده

کمک به فروش واحدهای فروشگاهی و ارتقای قدرت خرید مردم و ظرفیت فروش فروشندگان.

تسهیل مدیریت نقدینگی خانواده در طول ماه

کاستن از فرایندهای مساعده در سازمان ها و خرید نسیه از فروشگاههای محل

سرعت عمل بالای احراز هویت و اعتبارسنجی و سرعت بالا و امن خرید و بدون نیاز به اینترنت

دعوت به دریافت اعتبار خرد که صاحب اعتبار می تواند ۵ نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود را به دریافت اعتبار خرد تارا را دعوت کنند.

امکان افزایش تدریجی اعتبار دریافتی با تسویه های به موقع و رفتار بازپرداخت مشتری

ویژگیهای کیف الکترونیکی پول تارا بازگشت ۳ درصد برگشت نقدی از خرید که تخفیف همیشگی قابل توجهی برای کاربرانش به ارمغان می آورد.


-----
----------------