×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آخرین روز برگزاری نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور معاون وزیر صمت در غرفه فولاد خوزستان همراه بود

در این بازدید که با حضور خلیفه‌سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و جمعی از مدیران شرکت‌های فولادی همراه بود، مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه تصفیه گازهای سولفیدی و کاربرد آن در سایت احیا سخن گفت و افزود: این دستگاه برای اولین بار در کشور و با کمک شرکت دانش‌بنیان ساخته شده و نسبت به مشابه خارجی از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.

معاون وزیر صمت در ادامه ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای فولاد خوزستان در حوزه بومی‌سازی اظهار داشت: حرکت شرکت‌های فولادی به سمت بومی‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی، روزهای درخشانی برای این صنعت و اقتصاد کشور را نوید می‌دهد‌. از طرفی کاهش ارزبری و اتکا به خارج از کشور، در شرایطی که تحریم‌ها علیه کشورمان شدت گرفته، به توسعه پایدار و حفظ جایگاه جهانی در میان تولیدکنندگان منجر می‌شود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی فولاد ایران، از شرکت‌های پانیا‌پرتو کهربا و فرآورده‌های نسوز و گداز در زمینه مواد اولیه و مصرفی، از شرکت های ارمغان مهر آتی صنعت و سامان صنعت پویا ناطق در شاخه تامین قطعات‌ و تجهیزات، از شرکت های سپند آهن فولاد خاورمیانه و دانشگاه شهید چمران در عرصه تحقیق، توسعه و فناوری و شرکت توسعه پایدار فراگیر در زمینه تولیدکننده، سازنده‌ و شرکت برتر دانش‌بنیان در اولین همکاری، از سوی فولاد خوزستان تقدیر شدند.

گفتنی است، پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از ۱۹ دی ماه با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی زنجیره آهن و فولاد کشور، به مدت سه روز در برج میلاد تهران برگزار شد.


-----
----------------