×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احداث نیروگاه خورشیدی توسط فولادمبارکه یک اقدام خط شکن و الگو برای سایر صنایع است/ صنایع با احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر۳۰ درصد بیشتر از برق تولیدی خود عدم قطعی برق دریافت می کنند

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، با بیان اینکه مجموعه فولاد مبارکه به موقع خط شکنی نیروگاه تجدیدپذیر خود را آغاز کرده است گفت: این نیروگاه، که به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه کشور شناخته می‌شود، علاوه بر تولید برق، تاثیرات مثبتی بر کاهش آلاینده‌ها و توسعه تجدیدپذیر در کشور دارد. این اقدام نه تنها به عنوان یک مرحله اجرایی در حوزه انرژی، بلکه به عنوان یک الگوی موفق در برنامه‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر به‌شمار می‌آید.

کمانی اظهار داشت: در جهت حمایت از این زمینه، وزارت نیرو تا ۳۰ درصد تشویقی را برای حوزه تجدیدپذیر در نظر گرفته و تعهد دارد که برق تولیدی از نیروگاه‌های تجدیدپذیر قطع نشود. این تدابیر با هدف ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در حوزه تجدیدپذیر است.

وی پایان اضافه کرد: امیدوار هستیم تا قبل از سال ۱۴۰۳، ۱۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاه به شبکه برق کشور متصل شود، و فازهای بعدی پروژه نیز به تدریج به مدار اضافه شود.


-----
----------------