×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایرانسل، عصر امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، آیین افتتاح پروژه‌‌های ارتباطی استان یزد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دکتر امیر محمدزاده لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر مهران فاطمی استاندار یزد، دکتر علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات، مهندس رضا باقری‌اصل معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات، دکتر محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مهندس محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان یزد و جمعی از مدیران کل استانی و منطقه‌ای، در محل استانداری یزد برگزار شد.

در این مراسم که ذیل جلسه شورای اداری و کارگروه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال استان یزد برگزار شد، از سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل که در منطقه فرهنگی بنای یادمان وحشی بافقی شهر یزد واقع شده، با دستور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات بهر‌ه‌برداری شد. با افتتاح این سایت ۵G که با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال، راه‌اندازی شده، هشتصد و چهل و ششمین سایت نسل پنج ایرانسل در کشور، فعال شد تا ایرانسل همچنان رکورددار تعداد سایت نسل پنج تلفن‌همراه در ایران باشد.

تجارت گردان | افتتاح سایت ۵G ایرانسل در یزد توسط وزیر ارتباطات

زارع‌پور در این مراسم با اشاره به اینکه بدون توسعه فیبرنوری، رسیدن به سرعت‌های بالا در ۵G امکان پذیر نیست، گفت: توسعه نسل پنج تلفن‌همراه بدون توسعه فیبرنوری امکان پذیر نیست و رسیدن به سرعت‌های چند صد مگابیتی که در تست سرعت‌های فیبرنوری تجربه می‌کنیم را محقق نمی‌کند. خوشحالیم که امروز مردم یزد می‌توانند به این فناوری جدید شبکه تلفن‌همراه دسترسی داشته باشند و امیدواریم با توسعه فیبرنوری، مردم در شبکه تلفن‌همراه‌شان سرعتی تا چند ۱۰ برابر را تجربه کنند.

ادامه این مراسم به افتتاح پروژه‌های بخش ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در شهرها و روستاهای مختلف استان یزد با اعتباری بالغ بر ۷هزار  و۲۵۳ میلیارد ریال اختصاص داشت که شامل افتتاح سایت‌ روستایی، افتتاح پوشش کامل FTTx شهر بافق، شروع عملیات اجرایی FTTx  شهر اردکان و افتتاح سایر پروژه‌های وزارت ارتباطات در استان بود.

تجارت گردان | افتتاح سایت ۵G ایرانسل در یزد توسط وزیر ارتباطات

ایرانسل علاوه بر توسعه تعداد سایت‌های نسل پنج تلفن‌همراه در کشور که با افتتاح سایت استان یزد، تعداد آن به ۸۴۶ رسید، به تازگی و در دی ماه ۱۴۰۲، با حضور دکتر امیر محمدزاده لاجوردی جانشین وزیر در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از نسل ۵.۵ شبکه تلفن‌همراه «۵G-Advance» در شبکه ایرانسل رونمایی کرد و با انجام تست سرعت در نسل ۵.۵ تلفن‌همراه و ثبت رکورد ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه، باز هم رکورد سرعت اینترنت ایران را شکست.

ایرانسل که از سال ۱۳۹۵ مطالعه روی ۵G را با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی داخلی آغاز کرده و در سال ۱۳۹۶، توانسته بود نخستین آزمایش شبکه کامل نسل پنج تلفن‌همراه را در حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات انجام دهد، با پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی دنیا، موفق شد نخستین سایت تجاری ۵G ایران را در روز اول مرداد ماه ۱۳۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی کند. سایت مذکور توسط رئیس‌جمهوری وقت و در حاشیه جلسه هیئت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در ادامه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، آمار سایت‌های نسل پنج خود را به «۹» سایت رساند و از ابتدای سال ۱۴۰۱، پروژه «توسعه فراگیر ۵G در سراسر ایران» را آغاز کرد. به این ترتیب، سایت‌‌های جدید نسل پنج ایرانسل، یکی پس از دیگری، در جای‌جای ایران قد برافراشتند.

در ادامه پروژه فوق و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان فنی ایرانسل و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در روز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز، ششصدمین سایت ۵G ایران که توسط ایرانسل در شهر بابل راه‌اندازی شده بود، به صورت آنلاین توسط رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

ششصدوپنجاهمین سایت ۵G ایرانسل نیز ۲۹ مهر ۱۴۰۲ و همزمان با ۱۷ سالگی ایرانسل، در حضور اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی ایرانسل، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل به بهره‌برداری ‌رسید.

اولین ارائه دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، در روز ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ همزمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، تعداد سایت‌های نسل پنج تلفن همراه خود را به ۸۴۵ رساند.

ایرانسل که پیش از این با ثبت سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکه واقعی و تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت اینترنت در ایران بود، در دی ماه ۱۴۰۲ در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، علاوه بر رونمایی از نسل پنجم تلفن همراه در حالت مستقل (۵G Standalone)، رکورد سرعت اینترنت ایران در شبکه نسل ۵.۵ را با ثبت عدد نزدیک به ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه، باز هم ارتقا داد.


-----
----------------