×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، در مراسمی با حضور دکتر عباس صادقی پوریانی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌اطلاعات استان همدان، دکتر مجتبی فیض‌اللهی فرماندار شهرستان بهار، دکتر حمید میرزایی بخشدار لالجین و جمعی از مدیران منطقه‌ای و استانی، از سایت ارتباطی ایرانسل در روستای «راه‌هموار» لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان و به نمایندگی از سایت ارتباطی دیگر در بخش مرکزی شهرستان کبودرآهنگ، بهره‌برداری شد.

این دو سایت در مجموع ۸ روستا و ۵۷۷ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال، ۲هزار نفر را به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل متصل می‌کند.

اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران تاکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده که این آمار در شهرهای بزرگ ۱۰۰ درصد و شهرهای دیگر نیز نزدیک به این میزان است. ایرانسل در همین راستا و با هدف تکمیل پوشش ارتباطی در تمام شهرها و روستاها، پروژه بزرگ USO (خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن آوری اطلاعات) را با هدایت وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات پیش برده و با نصب و راه‌اندازی یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های ارتباطی، روستاهای بالای ۲۰ خانواری که طبق برنامه وزارت ارتباطات به ایرانسل واگذار شده‌اند را تحت پوشش اینترنت پرسرعت تلفن‌همراه قرار داده است. این پروژه بزرگ اکنون در ماه‌های پایانی است و طبق پیش‌بینی‌های وزارت ارتباطات، جشن اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات، تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.


-----
----------------