×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
با حذف بروکراسی انجام کار معدنی هموار شود

به گزارش رویداد جدید به نقل از ایراسین، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل هلدینگ “ومعادن” در دومین کنفرانس تخصصی استیل‌پرایس اظهار کرد: در حال حاضر در دنیا ۹/۵ تا ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در جهان برای اکتشاف صورت می‌گیرد که از این میزان ۱۶ درصد در استرالیا، ۱۶ درصد در کانادا، ۱۲ درصد در آفریقا، ۱۱ درصد در آمریکا و ۲۵ درصد در آمریکای لاتین است. استرالیا در سال ۲۰۱۷ بالغ‌بر ۱۱ میلیون حفاری انجام داده

وی افزود: امروزه برای تولید انرژی مصرفی از نفت به میزان ۳۹ درصد، برق ۲۱ درصد و زغال ۱۳ درصد استفاده می‌گردد که قرار است، نقش نفت در سال ۲۰۵۰، به ۴ درصد و برق به ۵۱ درصد برسد، این بدان معنی است که برای تولید انواع عناصر معدنی، باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

سعدمحمدی: امروز همه دنیا خود را برای تغییر شرایط آماده کرده و ما هم باید با دنیا پیش برویم.

مدیرعامل هلدینگ “ومعادن” در ادامه سخنرانی خود خطاب به حاضران در کنفراس گفت: امروز زمان کارهای اکتشافی به واسطه بوروکراسی‌های بسیار زیاد، دچار نوعی رخوت شده که اساس کارهای معدنی و پروسه به نتیجه رسیدن آن را به شدت طولانی کرده است. بنابراین لازم است که دستگاه‌های مسؤول با اتخاذ راهکارهایی جهت کاهش هزینه‌ها، هماهنگی‌های بیشتر و نیز حذف بوروکراسی‌ها و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته روز راه انجام کارهای معدنی را هموار سازند.

وی گفت: امروز سرعت انجام کار به قدری مهم است که کوتاهی در این بخش آسیب‌های بسیاری به معدن و صنایع معدنی وارد می‌سازد.

سعد محمدی در ادامه افزود: اختیاری بودن واحد ایمنی در گرایش استخراج و عدم وجود واحد طراحی اکتشاف در گرایش اکتشاف معدن در دانشگاه از جمله نواقص دروس دانشگاهی است که با انتظار داشتن از معدن برای ایفای نقش اساسی در اقتصاد کلان کشور در تضاد است.


-----
----------------