×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دست پر فولاد هرمزگان در پنجمین جشنواره ملی فولاد

 به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام کرد «پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» طی سه روز از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد در برج میلاد برگزار می‌شود. در این رویداد ملی، صنعتگران علاوه بر ارائه فرصت‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، از دستاوردهای خود در حوزه بومی‌سازی، توسعه تکنولوژی و ساخت داخل رونمایی می‌کنند.

شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد کشور، در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی در زمینه بومی‌سازی تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و نسوز کسب کرده و یکی از پیشگامان بومی‌سازی در زنجیره صنعت فولاد کشور به شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از قطعات استراتژیک خود را از داخل تامین می‌کند و توانسته است در سال قبل موفق به صرفه‌جویی بیش از ۴۵ میلیون دلاری ناشی از داخلی‌سازی تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و نسوز شد. این میزان در ۶ ماه نخست امسال به حدود ۲۸ میلیون دلار رسید.

ازجمله تجهیزات بومی‌سازی شده فولاد هرمزگان عبارتند از دستگاه طیف‌سنج فلورسانس آزمایشگاه، الکتروموتور مین فن و بوستر فن، پمپ عمودی اسکیل پیت، پمپ عمودی واحد آب‌شیرین‌کن، کابل آبگرد کوره ذوب و…. .
در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، شرکت فولاد هرمزگان قصد دارد چهار تفاهم‌نامه را در خصوص بومی‌سازی تجهیزات و قطعات و نیز حرکت به سمت فولاد سبز با شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان به ارزش تقریبی دو میلیون و ۱۰۰ هزار یورو به امضا برساند.

فولاد هرمزگان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران» طی سه روز از ۱۹ تا ۲۱ دی ماه سال جاری با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد در برج میلاد برگزار می‌شود، در سالن B به همراه دیگر شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه حضور دارد و آماده پذیرایی از صنعتگران، تامین‌کنندگان، مراکز دانش‌بنیان و علاقه‌مندان است.


-----
----------------