×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرعت بیشتر با تزریق پول بیشتر

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد اقلید، جلسه‌ای روز دوشنبه در دفتر دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد تا درنهایت پیگیری‌های مطالبه گرانه دکتر مسلم صالحی نماینده مردم شریف اقلید در مجلس شورای اسلامی به نتیجه برسد و سرمایه‌گذار اصلی این پروژه با تزریق پول بیشتر به این پروژه، جان تازه‌ای به پروژه احیا مستقیم فولاد اقلید دهد.

مهندس رضا شریفی مدیرعامل شرکت فولاد اقلید پارس، از پیشرفت‌ها و موانع موجود گزارش ارائه کرد و با تأکید بر هماهنگی شرکت تحت فرمان خود با شرکت پیمانکار پروژه یعنی ایریتک، تصریح کرد: شرکت فولاد اقلید با پشت سر گذاشتن بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی خود الآن به جایگاهی رسیده که می‌تواند پیشرفت جهشی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه استراتژیک در میان ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی دولت سیزدهم، افزود: نگاه ویژه به این طرح می‌تواند عملیات اجرایی را با پیشرفت‌های چشمگیری مواجه کند و زمان بهره‌برداری و همچنین بهره‌مندی مردم شریف اقلید را کوتاه‌تر کند.

مهندس عزیزمحمدی مدیرعامل شرکت بین‌المللی مهندسی ایران «ایریتک» نیز با ارائه گزارشی از اقدامات عملیاتی این شرکت بزرگ پیمانکاری در پروژه احیا مستقیم فولاد اقلید، تأکید کرد: شرکت کارفرما و پیمانکار الآن در بالاترین نقطه هماهنگی و همکاری خود قرارگرفته‌اند و به امید خدا در ماه‌های پیش رو شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه در این پروژه خواهیم بود.

دکتر صالحی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت کارفرما و پیمانکار، نسبت به عدم استفاده ۱۰۰ درصدی از نیروهای بومی شهرستان اقلید انتقاد کرد و گفت: انتظار ما این است که ایریتک تا جای امکان از نیروهای بومی استفاده کند.

عزیزمحمدی ضمن تصدیق اظهارات نماینده مردم اقلید در مجلس، در پاسخ به انتقادهای دکتر صالحی، گفت: ازآنجاکه اکنون در مرحله ساخت هستیم و باید بهترین نیروهای متخصص و ماهر به کار گرفته شوند، از نیروهای بومی کمتری استفاده‌شده است؛ اما در آینده نزدیک حدود ۸۰ درصد این نیروها، بومی خواهند بود.

دکتر سعدمحمدی ضمن موافقت به درخواست‌های نماینده مردم اقلید در مجلس، تأکید کرد: اساساً کوتاه شدن زمان بهره‌برداری از پروژه احیا مستقیم اقلید و تولید آهن اسفنجی به نفع سرمایه‌گذار اصلی آن یعنی «ومعادن» خواهد بود و هلدینگ هم با شرایط حال حاضر حمایت‌های مالی خود را افزایش خواهد داد.

شرکت فولاد اقلید پارس در ۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با هدف احداث یک واحد احیای مستقیم (تولید آهن اسفنجی) در شهرستان اقلید استان فارس در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) به ترتیب با ۵۱، ۳۰ و ۱۹ درصد سهامداران شرکت فولاد اقلید پارس هستند.


-----
----------------