×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نمود عینی «رشد تولید» در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال ۱۴۰۲

به گزارش رویداد جدید به نقل از مس‌پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، گفت: مجتمع مس سرچشمه ایران در سال «مهار تورم، رشد تولید» نه‌تنها برنامه پیش‌بینی‌شده در تولید فلز سرخ را تا قبل از پایان سال به سرانجام رسانده، بلکه اکنون برای ثبت رکوردهایی در تولید گام برمی‌دارد.

وی افزود: گزارش تولیدات مجتمع مس سرچشمه از ابتدای سال تا ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۲، نشان از تحقق کامل برنامه شرکت ملی صنایع مس ایران در این بازه زمانی برای این مجتمع دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تشریح جزئیات تحقق برنامه تولیدی در مجتمع مس سرچشمه، عنوان کرد: برنامه تدوین‌شده برای بخش معدن مجتمع مس سرچشمه در سال ۱۴۰۲ شامل استخراج ۲۸ میلیون و ۵۵۲ هزار تن سنگ سولفور، ۶۷ میلیون و ۱۳۱ هزار تن باطله و اکسید و ۹۵ میلیون و ۶۸۳ هزار تن مجموع استخراج بوده است. این در حالی‌ است که برنامه محقق‌شده در مجتمع مس سرچشمه (تا ۱۳ اسفند) استخراج ۲۹ میلیون و ۲۶۷ هزار تن سنگ سولفور، ۹۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تن باطله و اکسید و ۱۲۸ میلیون و ۶۱۷ هزار تن مجموع استخراج بوده است.

وی ادامه داد: در تغلیظ، تولید ۶۵۶ هزار و ۸۳۵ تن کنسانتره نوار بیست با عیار ۲۳٫۰۱ درصد و ۵۴۹۵ تن مولیبدن پیش‌بینی شده بود که تا ۱۳ اسفندماه، ۷۰۲ هزار و ۲۵۷ تن کنسانتره نوار بیست با عیار ۲۱٫۸۳ درصد و ۹۱۶۵ تن مولیبدن تولید شده است.

به‌ گفته وی، آند تولیدی ذوب در برنامه شرکت مس برای مجتمع مس سرچشمه در سال جاری ۲۲۷ هزار و ۱۵۸ تن بوده که ۲۳۲ هزار و ۱۱۱ تن تا ۱۳ اسفندماه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در ادامه اظهار کرد: کاتد لیچینگ نیز در برنامه پیش‌بینی شده ۵۷۹۳ تن بوده که تاکنون ۵۶۳۷ تن تولید شده است. همچنین اسید تولیدی نیز در برنامه ۵۴۳ هزار و ۶۰۹ تن بوده که بیش‌ از ۵۵۵ هزار تن تا ۱۳ اسفندماه تولید شده است.

خرمی‌شاد افزود: در فلوتاسیون سرباره ۳۹ هزار و ۶۴۶ تن کنسانتره ارسالی با ۹۹۱۱ تن مس محتوی در برنامه امسال پیش‌بینی شده که تاکنون ۳۱ هزار و ۲۴۷ تن کنسانتره با مس محتوای ۶۷۵۸ تن تولید شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: در امور پالایشگاه نیز تولید ۱۸۳ هزار و ۸۶۸ تن کاتد، ۱۷ هزار و ۱۷۲ تن مفتول و ۵۴۶ تن لجن پیش‌بینی شده که تا ۱۳ اسفندماه جاری، تولید ۱۸۴ هزار و ۳۹۱ تن کاتد، ۲۸ هزار و ۶۹۷ تن مفتول و ۶۲۳ تن لجن محقق شده است.


-----
----------------