×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
وزیر ارشاد در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک عنوان کرد؛ بانک ملی ایران نماد حاکمیت در حوزه مالی کشور است

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با تاکید بر اینکه حضور بانک ملی ایران در فعالیت های فرهنگی و هنری کشور نشان دهنده عزم دولت برای توسعه عرصه فرهنگ و هنر است، افزود: از تلاش ها و زحمات دکتر نجارزاده و همکارانشان قدردانی می کنم و فصل نوین همکاری ها و ارتباطات گسترده و پشتیبانی های حوزه بانکی و بانک ملی ایران با حوزه فرهنگ، هنر و رسانه  را در این ایام مقدس به فال نیک می گیریم.

وی تصریح کرد: امروز در سفرها و دیدارهای خارجی از پیام رسان داخلی «بله» استفاده می کنیم و در نظرسنجی از زائران عتبات نیز رضایت بالایی نسبت به خدمت رسانی و استفاده از این پیام رسان ثبت شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص میزان استفاده کاربران پیام رسان های داخلی گفت: امروز آمار میزان و زمان استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی در کشور معکوس شده و  استفاده از پیام رسان های داخلی در میان کاربران ایرانی به میزان ۷۰ درصد رسیده است،  که پیام رسان  «بله» در این میان  پیشگام بوده است.

اسماعیلی  ضمن قدردانی از خدمات و اقدامات بانک ملی ایران در حوزه تولید کاغذ داخلی عنوان کرد: شعار دولت، خودکفایی در تولید کاغذ فرهنگی به معنای نشر و حوزه کتاب بود. باور این امر سخت به نظر می رسید و کاری که ما شروع کردیم، تولید کاغذ به حجم ۵ هزار تن بود اما امروز با همکاری کارخانه چوب و کاغذ مازندران میزان تولید در این بخش به حدود ۸۰ هزار تن رسیده که این اتفاق با حمایت بانک ملی ایران صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تقریبا در مرز خودکفایی کامل در تولید کاغذ تحریر هستیم و شعار دولت در این بخش محقق شده است، ادامه داد: ما در دولت آیت اله رییسی، شعار  نمی دهیم بلکه کارنامه ارایه می کنیم که یکی از آنها در حوزه تولید کاغذ است و امسال صد در صد کتاب های آموزش و پرورش یعنی بالغ بر ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب، با کاغذ داخلی فراهم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز خرسندی از همکاری بانک ملی ایران با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  خرسندیم این تفاهمنامه همکاری به واسطه نگاه ویژه مدیرعامل بانک ملی ایران به عرصه فرهنگی کشور در حال انجام است، نظام اداری کشور باید بتواند از خانواده خوشنام فرهنگ و هنر حمایت کند. 

اسماعیلی همچنین ضمن قدردانی از حضور تاثیرگذار بانک ملی ایران در نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: بانک ملی ایران در نمایشگاه امسال تمام قد حضور یافته تا این دوره از نمایشگاه کتاب با حضور هفت میلیون ایرانی و بازدید سه ساعته مقام معظم رهبری موجب افتخار مردم کشور و نقطه عطفی در اتفاقات فرهنگی کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت گسترش فرهنگ و هنر در کشور است که یقینا با حمایت قوی بانک ملی ایران شاهد رونق بیشتری در تمامی عرصه ها خواهیم بود.

همچنین مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه این تفاهمنامه یک تعامل فزاینده و جامع با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رقم می زند، گفت: فصل جدید همکاری ها منجر به ارایه خدمات متفاوت تر، هدفمندتر و منسجم تر نسبت به تعاملات قبل خواهد شد و سعی کردیم در این تفاهم همکاری، تمامی نیازها و دغدغه های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد را مرتفع کنیم.

دکتر ابوالفضل نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی ایران با ۹۵ سال سابقه پرافتخار در عرصه بانکداری کشور و دارا بودن ۵۲ میلیون مشتری به همه مردم ایران و دولت تعلق دارد، اظهار کرد: ما از تمام ظرفیت های بانک برای تامین مالی موسسات و نهادهای فرهنگی و همچنین حمایت از رویدادهای فرهنگی کشور استفاده خواهیم کرد. 

وی تصریح کرد: ظرفیت های این بانک در حوزه فناوری های نوین بسیار بالاست. همچنین این آمادگی را داریم تا محصولات ویژه ای را با توجه به ظرفیت های فناورانه بانک ملی ایران برای تصمیم گیران عرصه فرهنگ و هنر کشور طراحی کنیم.

نجارزاده با بیان اینکه بانک ملی ایران علاوه بر حوزه مالی و بانکی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی کشور نیز نقش آفرینی کرده است، ابراز کرد: در دولت سیزدهم با توجه به نگاه ویژه رییس جمهوری به مسایل فرهنگی کشور، تلاش کردیم چه در بانک و چه در موسسات زیرمجموعه، رهنمودها و برنامه های دولت را پیاده سازی کنیم.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه در رویدادهای فرهنگی سال جاری به عنوان یکی از اجزای عملیاتی در کنار دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد بودیم، خاطر نشان کرد: در حوزه های تولیدی به ویژه در تولید کاغذ، همکاری های بسیار خوبی را با سایر ارکان دولت برای رفع نیاز به خارج از کشور داشتیم و توانستیم این اتفاق مهم را رقم زنیم که همه نیاز بازار داخلی کاغذ در داخل کشور تولید شود.

لازم به ذکر است، این تفاهمنامه در راستای گسترش تعاملات و ارایه خدمات نوین بانکی و همچنین خدمات اعتباری و تسهیلاتی میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک ملی ایران با حضور مدیران ارشد بانک، وزارت فرهنگ و اصحاب رسانه به مدت سه سال به امضا رسید.


-----
----------------