×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۲ هزار درصد رشد در میزان سودآوری بانک توسعه تعاون نسبت به پایان سال قبل

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون که به منظور بازدید نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش حضور یافته است طی بازدید شعبه کیش اظهار داشت: ظرفیت های بزرگی برای توسعه فعالیت بانک توسعه تعاون در منطقه آزاد کیش وجود دارد، کیش جزیره ای بسیار ثروتمند و پررونق است و فعالین اقتصادی متعددی در جزیره حضور دارند.
وی افزود: سودی که از عملیات بانک توسعه تعاون در شبکه شعب در حال حاضر حاصل گردیده است در مقایسه با پایان سال پیشین رشد ۲ هزار درصدی داشته است، این عملکرد ناشی از افزایش بهره وری و کارآمدی و استفاده صحیح از منابع موجود است.
شیخ حسینی توضیح داد: با برنامه ای منظم و مدون، در پی آن هستیم تا زیان انباشته حاصل از دوره های پیشین را در کوتاهترین مدت جبران نماییم. بانک طی دهه گذشته زیان داشته است و طی دو سال اخیر وارد ریل سوددهی شده است.
این مقام بانکی تصریح نمود: تعداد استانهای سودده ۴۲ درصد افزایش داشته است و تعداد شعب سودده ۴۵ درصد رشد داشته است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون رو به رشد بوده است، رشد منابع و مصارف از شبکه بانکی بالاتر بوده است، رشد کنونی منابع شبکه بانکی نسبت به پایان سال پیشین رشد ۱۲ درصدی داشته است، در حالی که رشد منابع کنونی بانک توسعه تعاون در مقایسه با پایان سال گذشته ۱۸.۵ درصد است.
شیخ حسینی با استناد به منابع علمی مدیریت اسلامی گفت: ایجاد انگیزه به عنوان یکی از پنج وظیفه مدیریتی عنوان شده است که انگیزه هم برای خود شخص و هم برای دیگران مصداق دارد.
وی توضیح داد: داشتن انکیزه و میل به موفقیت موضوعی درونی است و کسب مادیات جنبه بیرونی دارد.
این مقام بانکی گفت: استفاده از منابع و ظرفیت ها مهمترین رسالت مدیران در تمامی دستگاه های اجرایی است، شناسایی منابع و بسیج برای رسیدن به هدف مهمترین فاکتور مدیریتی است.
شیخ حسینی نتیجه گیری کرد: شبکه بانکی با تکیه بر رویکردهای سنتی دستاوردی حاصل نمی کند، به نظر می رسد خلاقیت ها، نوآوری ها و رویکردهای نوین بانکی و تامین مالی برای ایجاد تحول در شبکه بانکی ضرورت داشته باشد.
وی گفت: توجه داشته باشیم برخی نقاط ضعف قابلیت تبدیل به نقاط قوت را دارند، و برخی تهدیدها می توانند به فرصت تبدیل شوند، ارائه بسته های پیشنهادی اعتباری ویژه کارکنان مراکز اقامتی و سیاحتی جزیره کیش در قالب تسهیلات خرد امکان پذیر است. احداث شعبه در جزیره کیش اقدام مناسبی بوده است، تقویت شعبه کیش در حال حاضر بسیار مهم است، شعبه کیش چنانچه نیازمند تصویب بسته خاص اعتباری باشد حداکثر مساعدت در این زمینه اعمال خواهد گردید.
مقام ارشد بانک توسعه تعاون بیان داشت: اختیارات شعبه کیش در حوزه اعتباری افزایش می یابد، جذب منابع ارزان قیمت در شعب بانک به خوبی پیگیری شده است و منابع مناسب به مثابه سیستم گردش خون عمل می کند، هر چه منابع ارزان قیمت بیشتر تجهیز شود، امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بیشتر می شود و خیر و برکت در بانک افزایش می یابد.
شیخ حسینی تاکید کرد: افزایش سهم بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی حائز اهمیت است و ضرورت دارد فرصت های از دست رفته دوره های پیشین را هم اکنون جبران نماییم.


-----
----------------