×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
روند صعودی رشد وسودآوری همچنان ادامه دارد

به گزارش رویداد جدید به نقل از باشگاه بیمه‌گران، بیمه پارسیان یکی از شرکت‌های بیمه حاضر در بازار بورس ایران است که در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوبی در حوزه بیمه‌گری از خود به جاگذاشته است.

بیمه پارسیان در حالی‌ که در سال ۱۴۰۱ به حق بیمه‌ای معادل ۷۸,۴۹۳,۰۲۷ میلیون ریال دست یافته بود، در سال گذشته موفق شد با ثبت رشد ۵۷٫۲ درصدی، حق بیمه تولیدی خود را به رقم ۱۲۳,۴۳۲,۷۰۱ میلیون ریال افزایش دهد.

سبد پرتفوی این شرکت از تمام رشته های بیمه ای سهم دارد و در این میان رشته بیمه شخص ثالث، بیمه درمان تکمیلی و بیمه بدنه، بیشترین سهم را در سبد پرتفوی بیمه پارسیان به خود اختصاص داده‌اند و سهم بیمه زندگی نیز از حق بیمه تولیدی سال ۱۴۰۲ این شرکت ۶ درصد بوده است. البته نباید از حوزه بیمه های نفت و انرژی غافل شویم که بیمه پارسیان در این حوزه جزو لیدرهای بازار بیمه نفت و انرژی کشور می باشد.

یکی از نقاط مثبت عملکرد بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۲، رشد ارزش سهام این شرکت در بازار بورس است، به طوری‌که ارزش هر سهم بیمه پارسیان از ۳,۴۹۹ ریال در آخرین روز معاملات سال ۱۴۰۱ به ۴,۵۹۹ ریال در آخرین روز معاملات سال ۱۴۰۲ رسیده است. این اعداد نشان می‌دهد ارزش هر سهم بیمه پارسیان در سال گذشته، ۳۱٫۴ درصد رشده پیدا کرده و ارزش بازار این شرکت نیز در بازار بورس ایران به رقم قابل توجه ۵۴,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال رسیده است. 

در کنار افزایش ارزش سهام بیمه پارسیان، افزایش سرمایه این شرکت نیز به تصویب سهامداران رسیده است که می‌تواند همچنان سهام این شرکت را در بازار بورس جذاب کند.

بر اساس تصمیم هیات مدیره بیمه پارسیان و تصویب سهامداران، سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال افزایش پیدا خواهد کرد که ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از این مبلغ، از محل سود انباشته، ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال آن از محل سایر اندوخته‌ها، تامین خواهد شد.

ارایه انواع محصولات بیمه ای با یک سبد متنوع در بازار بیمه، داشتن شعب و نمایندگی های متعدد در سراسر کشور و رسیدگی به موقع به درخواست های بیمه گزاران از جمله ویژگی های فعالیت بیمه پارسیان می باشد که همواره در ارتقای این خدمات جزو شرکت های پیشرو صنعت بیمه بوده است.

سال گذشته بیستمین سال فعالیت بیمه پارسیان بود و بهترین آمار رشد و سودآوری را نیز در تمام سال های فعالیت این شرکت تاکنون به ثبت رساند.

در حوزه فناوری و استفاده از تکنولوژی در فعالیت های بیمه گری نیز بیمه پارسیان خدمات و محصولات مختلفی را برای آسایش بیمه گزاران خود معرفی و مورد استفاده قرار داد تا بیمه گزاران چه در زمان صدور و چه خسارت به راحتی به خدمات این شرکت دسترسی داشته باشند.


-----
----------------