نشست مشترک نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با رویکرد همافزایی برای شتاببخشی به پروژههای توسعهای و تقویت نقش ملی این صنعت برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، تولید کنسانتره به میزان ۳۳۱ هزار تن، استخراج به میزان ۳۵۶ میلیون تن با رشد ۱۰ درصدی، رشد ۱۳ درصدی تولید کنسانتره و افزایش ۴۰ درصدی منابع ریالی و ۳۵ تا ۵۰ درصدی منابع ارزی را جهش همزمان شاخصهای تولید و مالی دانست و از شتاب پروژههای مس در مسیر بهرهبرداری در سال جدید خبر داد.
«فرخ فدایی» بهعنوان مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران منصوب شد.
مجتمع مس سونگون و شهر ورزقان، میزبان اجرای گام دوم پویش ملی «ریشه در وطن داریم» است، پویشی که با هدف کاشت ۱۵۳هزار نهال به یاد ۱۵۳ شهید مدرسه میناب، نیمه فروردین از شهر سرچشمه آغاز شد تا جلوهای از همبستگی، مسئولیتپذیری و امید به آیندهای سبزتر را به نمایش بگذارد.
جمعی از مسئولان شهرستان رفسنجان همزمان با آغاز پویش مردمی کاشت نهال «ریشه در وطن داریم»، با حضور در شهر سرچشمه، این حرکت را لبیکی عملی به فرمان رهبر معظم انقلاب و گامی مؤثر در مسیر آبادانی و توسعه پایدار کشور دانستند.
نخستین نشست کارگروه بومیسازی و ساخت داخل شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۴۰۵ برگزار شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نخستین نشست شورای معاونان در سال جدید، با تأکید بر شرایط خاص سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از جنگ تحمیلی، بر تداوم تولید ازطریق مدیریت بهینه تأمین، منابع مالی و ارتقای تابآوری عملیاتی تأکید کرد.
شرکت ملی صنایع مس ایران با راهاندازی موکب «شهدای صنعت مس» در شهرهای کرمان، رفسنجان و شهربابک، همگام با حضور مردمی در حمایت از وطن، جلوهای از همراهی صنعت با جامعه را به نمایش گذاشته است.
در آستانه فرارسیدن سال نو و عید سعید فطر، دکتر سیدمصطفی فیض مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بههمراه مهندس محمودی معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید، دکتر پورافغان معاون سرمایه انسانی و مهندس محمودی مدیر مجتمع مس شهربابک، از فرآیند تولید این مجتمع بازدید کردند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدید از کارخانجات اسید و اکسیژن مجتمع مس سرچشمه، روند تولید در این کارخانجات را بررسی کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدید از مجتمع مس شهربابک، تداوم تولید را مهمترین رسالت جهادگران عرصه اقتصادی در مجتمعهای این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع کارکنان مجتمع مس سرچشمه، ضمن عرض خداقوت به تلاشگران عرصه پایداری تولید، از بخشهای مختلف این مجتمع بازدید کرد.
آمار معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران نشان می دهد در هفته پایانی بهمن ماه (منتهی به ۸ اسفند ماه) حدود ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار تن انواع کالا و محصول به ارزش بالغ بر ۱۱۳.۷ هزار میلیارد تومان معامله شد. همچنین ارزش معاملات ۱۰ شرکت برتر به بیش از ۵۴.۴ هزار میلیارد تومان رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرمانداران محلی، از مجتمع مس درهآلو بازدید کرد و در جلسه بررسی بهرهوری و رفع گلوگاههای تولید حضور یافت.
مدار خردایش، حمل مواد و تجهیزات دانهبندی کارخانه آهک خاتونآباد بهعنوان یکی از پروژههای توسعهای شرکت ملی صنایع مس ایران، با طراحی و بومیسازی صددرصدی متخصصان ایرانی به مرحله راهاندازی رسید.
دستگاه آنالایزر اشعه ایکس (X-Ray Analyzer)، برای نخستین بار در کشور توسط یک شرکت دانشبنیان داخلی با حمایت و همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران بومیسازی شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تشریح رویکردهای آیندهنگرانه صنعت مس، بر نقش تعیینکننده فناوری، دانش و نوآوری در ایجاد ارزش افزوده پایدار و تبدیل ایران به بازیگری اثرگذار در بازار جهانی مس تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دیدار با جمعی از نمایندگان کارگران، با تأکید بر اولویتهای مدیریتی شرکت در حوزه منابع انسانی، گفت: وجه همت ما در شرکت ملی مس، برقراری عدالت در پرداختها در همه ردههای مسئولیتی و ارتقای کیفیت جبران خدمات در سطوح مختلف سازمان است.
چهاردهمین اردوی جهادی درمانی مجتمع مس شهربابک با تمرکز بر مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیماران خاص برگزار شد و در جریان آن، ۱۰۹۰ خدمت پزشکی رایگان به مراجعان ارائه شد.
تحقق برنامه حفاری سال ۱۴۰۴ و ثبت بالاترین آمار حفاریهای اکتشافی در سطح کشور
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به جایگاه جهانی ذخایر مس ایران، گفت: کشور ما با دارا بودن بیش از ۶۶ میلیون تن ذخایر مس و رتبه ششم جهانی، از ظرفیتی کمنظیر برخوردار است که با مدیریت هوشمندانه میتواند به رشد اقتصادی و توسعه زنجیره صنعت مس منجر شود.
استاندار کرمان با تأکید بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن گفت: کرمان باید از یک استان صرفاً معدنی به استانی ارزشآفرین در حوزه صنایع معدنی تبدیل شود؛ مسیری که با توسعه صنایع پاییندستی، جذب سرمایهگذاری و نهادینهسازی مسئولیت اجتماعی محقق خواهد شد.
رئیس هیاتعامل ایمیدرو با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم عمده شرکت ملی صنایع مس ایران در تحقق ظرفیتهای تولید و توسعه صنعت مس کشور را تشریح کرد و از حمایت وزارت صمت و ایمیدرو از این مسیر خبر داد.
پروژه تصفیهخانه پساب کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه، بهعنوان یکی از مهمترین طرحهای محیطزیستی شرکت ملی صنایع مس ایران، همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به افتتاح شد.









