معاون برق و انرژی وزارت نیرو با حضور در جمع کارکنان عملیاتی شرکت برق منطقه ای تهران، از نزدیک در جریان روند تأمین برق مشترکان و ترمیم و بازسازی شبکه برق آسیب دیده قرار گرفت.
وزیر نیرو گفت: برخلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین اسرائیل، تولید برق در کشورمان به صورت پراکنده انجام می شود که همین موضوع آسیب پذیری سیستم های برق ما را کاهش داده است.
معاون وزیر نیرو گفت: آماده مدیریت شبکه برق در شرایط پیش رو و تمامی سناریوها هستیم.
وزیر نیرو گفت: سالهاست که در تلاشیم با کشورهای جنوب حوزه خلیجفارس تبادل برق داشته باشیم، مطالعات کشورهای مختلف به طور مشترک در حال تکمیل و انجام است و بزودی کلید خواهیم زد.
وزارت نیرو در اطلاعیه ای از مشترکان آب و برق درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه قطعی آب و برق موضوع را به واحدهای عملیاتی مربوطه گزارش دهند.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ۴۴ درصد منابع آبی در تهران صرف شرب می شود که عدد قابل توجهی است در حالی که در کل کشور این عدد به ۴ تا ۵ درصد می رسد؛ بنابراین صرفه جویی نقش کلیدی برای عبور از شرایط سخت آبی در پایتخت است.
همزمان با تداوم برنامههای توسعهای صنعت برق، فردا آیین افتتاح و بهرهبرداری از مجموعهای از پروژههای تولید و شبکه برق در استانهای اصفهان، سیستان و بلوچستان و کرمان به صورت ارتباط ویدئوکنفرانسی از ستاد وزارت نیرو برگزار میشود.
وزیر نیرو گفت: امسال هشت هزار مگاوات نیروگاه برق در بخش حرارتی و خورشیدی به ظرفیت نیروگاههای کشور اضافه شده است.
وزیر نیرو با همراهی استاندار خوزستان، امامجمعه بندرماهشهر، فرماندار و نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، از شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کرد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس راهبردهای این شرکت را در تامین خوراک و برق پایدار برای مجتمعهای پتروشیمی تشریح کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: علیرغم وقوع سرمای شدید و کاهش محسوس ذخایر نیروگاههای برق آبی کشور نسبت به سال گذشته، پایداری شبکه برق کشور با اتکا به برنامهریزی دقیق، مدیریت بهینه تولید و تقاضا و مدیریت هوشمند شبکه برق کشور حفظ شد.
مدیرکل محیطزیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در حال حاضر شهرداری تهران پیشروترین نهاد دولتی و غیردولتی کشور در توسعه انرژی خورشیدی است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم بالای ساختمانها در مصرف انرژی کشور، از اجباری شدن اجرای «مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان» از دیماه سال جاری خبر داد و گفت: سامانه پایش مصرف انرژی ساختمانها طراحی شده و اجرای آن از ساختمانهای دولتی آغاز شده است.
مجری طرح احداث نیروگاههای خودتامین صنایع شرکت توانیر مجموع نیروگاههای حرارتی و خورشیدی در دست احداث صنایع انرژیبر را ۳۹۳۷ مگاوات اعلام کرد که از این میزان ۲۶۰۷ مگاوات حرارتی و ۱۳۳۰ مگاوات خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: صنعت پالایش در دولت چهاردهم پس از عبور از ناترازی و فشارهای شدید مصرفی، امروز به پایداری رسیده و افزایش تولید، توقف واردات نفتگاز، مدیریت مصرف، توسعه خطوط لوله و پیشرفت طرحهای کیفیسازی محورهای اصلی این تحول بودهاند.
نشست بررسی پیشرفت پروژه دستیار هوش مصنوعی دستگاههای اجرایی با تمرکز بر وزارت نیرو، با هدف ارزیابی روند اجرا، چالشها و چشمانداز توسعه این سامانه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین گفت: در سال جاری با چالشهای ناشی از جنگ تحمیلی و کمبود انرژی مواجه بودیم اما با این وجود تولید ما در ۹ ماهه نخست امسال، ۴۷۱ هزار تن بود که نسبت به رقبای خود در استان جایگاه بهتری داشتیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه روند مصرف آب و برق در کشور کاهشی است، گفت: با وجود آنکه هنوز در فصل بارش قرار داریم، نیاز به مدیریت مصرف آب و برق همچنان بهطور جدی احساس میشود و در دستور کار است.
همزمان با ایام دهه فجر چهار واحد نیروگاه حرارتی جدید به ظرفیت ۷۰۹ مگاوات در استانهای سیستانوبلوچستان، بوشهر و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیسجمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
همزمان با ایام دهه فجر چهار واحد نیروگاه حرارتی جدید به ظرفیت ۷۰۹ مگاوات در استانهای سیستانوبلوچستان، بوشهر و هرمزگان به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیسجمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.
امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در نشستی که روسای انجمنهای تولیدی و صنعتی با رئیس جمهور کشور داشتند، رفع موانع صادراتی بر سر راه این شرکتها را خواستار شد.
معاون سرمایهگذاری ساتبا از افزایش حداقل چهاربرابری درخواستهای سرمایهگذاری در توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر نسبت به سالهای گذشته خبر داد و بر نقش سیاستهای حمایتی دولت در تحقق این روند تاکید کرد.
ظرفیت نیروگاههای خورشیدی کشور با بهره برداری از ۲۲ مگاوات نیروگاه در ۶ استان کشور بازهم افزایش یافت.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی در دومین جلسه کارگروه «رفع موانع و تسهیل تولید و عرضه مسکن» اعلام کرد: دستورالعملهای نهایی مسکن استیجاری با تاکید بر مشارکت پایدار بخش خصوصی در این طرح، تدوین و اجرایی خواهد شد.









