مجری طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام ترش سبزآب – تنگ فنی – شازند از تکمیل عملیات اجرایی این پروژه و آغاز انتقال نفت خام به پالایشگاه شازند خبر داد و گفت: این طرح با هدف کاهش خامفروشی و افزایش ظرفیت انتقال فرآورده انجام شد و اکنون در مرحله بهرهبرداری قرار دارد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته در آبان و آذر چالشهایی در تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاههای گازی وجود داشت، اما بهدنبال برنامهریزیهای دقیق انجامشده، امسال ذخایر سوخت مایع نیروگاهها در شرایط مناسبی قرار دارد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
نخستین همایش هماندیشی بانک صادرات ایران با فعالان صنعت پتروشیمی با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علاءالدین ازوجی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، احمد مهدویابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، حسین پناهیان معاون مالی، سرمایهگذاری و سهام هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جمعی از مدیران عامل و مسئولان ارشد شرکتهای پتروشیمی کشور و مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد.
وکلای ملت طی بازدید از شرکت پالایش نفت تهران ضمن تمجید از رشادت های کارکنان این مجتمع نفتی در جنگ ۱۲ روزه، بر اقدامات و دستاوردهای محیط زیستی آن مهر تائید زدند.
محمدصادق عظیمیفر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، با حضور در شرکت پالایش نفت تهران از روند اجرای پروژه افزایش کیفیت بنزین (CCR) و پست برق شهری این پالایشگاه بازدید کرد.
در جریان دیدار مدیران عامل بانک تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دکتر هادی اخلاقی فیض آثار بر آمادگی این بانک برای توسعه همکاریهای دوجانبه با فعالان صنعت نفت؛ گاز و پتروشیمی خبر داد.
اجلاس تخصصی مدیران HSE صنعت پتروشیمی کشور با محوریت «ایمنی و آتشنشانی» به میزبانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا و با حضور دکتر حسن عباسزاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در شهر شیراز برگزار شد.
وزیر نفت با تأکید بر نقش واقعیسازی درآمدهای نفتی در کاهش فشار تورمی گفت: ارقام مربوط به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ بهگونهای تنظیم شده که قابلیت تحقق دارد و میتواند در کنار سازوکارهای مشخص، به بهبود معیشت مردم کمک کند.
وزیر نفت با اعلام اینکه در هفته ابتدایی اجرای طرح جدید بنزین میزان مصرف ۹ میلیون لیتر کاهش یافته است، گفت: البته برای نتیجهگیری در این خصوص باید منتظر آثار بلندمدت آن باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تمرکز شرکتهای پتروشیمی بر کاهش مصرف گاز در سه استان شمالی کشور خبر داد و گفت: برآورد میشود در دوره چند ماهه اجرای برنامهها، تقریباً ۲ میلیون مترمکعب در روز کاهش مصرف محقق و به تأمین پایدار خوراک پتروشیمیها کمک شود.
اجرای پویش کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز و برق برای دومین سال متوالی، روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۴ با امضای تفاهمنامهای مشترک میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پتروشیمی زاگرس برگزار شد.
در روزهای اخیر، بارها از زبان مسئولان مختلف شرکت ملی گاز ایران، از سطح کارشناسی تا مدیریت ارشد، درباره نگرانیها پیرامون تأمین گاز در فصل سرد و احتمال اعمال محدودیت برای صنایع صحبت شده است. نگرانیهایی که صرفاً به تأمین یک سوخت محدود نمیشود و میتواند پیامدهای چندلایه و گستردهای برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.
آیین امضای چهار تفاهمنامه همکاری با هدف مدیریت مصرف انرژی و پیشگیری از هدررفت منابع ملی، با حضور حسن عباسزاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد؛ تفاهمنامههایی که بر اساس مفاد آن، پتروشیمی پردیس با تعهد پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان، نقش محوری در تأمین مشوقها و پشتیبانی مالی طرحهای کاهش مصرف انرژی ایفا میکند. نماینده مدیرعامل پتروشیمی پردیس نیز در این مراسم در کنار دیگر طرفهای تفاهمنامه حضور داشت.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به آغاز موج سرما و بارشهای اخیر، از آمادگی کامل این مجموعه برای پایداری شبکه گاز خبر داد و تأکید کرد: عبور ایمن از روزهای سرد، بیش از هر چیز، نیازمند همراهی مردم و هماهنگی دستگاههای اجرایی است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به کاهش فراگیر دما و تداوم سرمای هوا در هفته آینده، بر ضرورت هوشیاری و آمادگی کامل شرکتهای گاز استانی تأکید کرد و از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف، به پایداری شبکه گاز کشور کمک کنند.
با آغاز موج سرما و رسیدن مصرف گاز کشور به مرز هشدار، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر نقش تعیینکننده مدیریت مصرف، اعلام کرد: کاهش تنها یک درجه از دمای محیطهای خانگی میتواند روزانه معادل تولید یک فاز پارس جنوبی، یعنی ۲۵ میلیون مترمکعب گاز، به پایداری شبکه انرژی کشور کمک کند؛ اقدامی که هم مانع خامسوزی میشود و هم امکان تأمین پایدار انرژی برای نیروگاهها و صنایع مولد را فراهم میکند.
وزیر نفت با اعلام اینکه این وزارتخانه تا پایان دولت چهاردهم به تعهدات خود برای تحقق اهداف پایبند است، بر تسریع اجرای بند «ب» ماده ۱۵ قانون برنامه پنجساله هفتم توسعه تأکید کرد.
گاز شیرین خروجی پالایشگاه گاز و گاز مایع ان جی ال ۳۱۰۰ چشمهخوش که با هدف جمعآوری گازهای همراه مشعل میادین نفتی غرب کشور احداث شده است، امروز با موفقیت وارد خط لوله سراسری گاز کشور شد.
علیرغم شروع فصل سرد در پاییز ۱۴۰۴، گاز تحویلی به صنایع پتروشیمی به میزان ۱۹.۴ درصد نسبت به تعهد شرکت ملی گاز ایران افزایش داشته است.









