وزیر نفت گفت: برای توسعه روابط با هند در همه زمینهها بهویژه بخش انرژی آماده هستیم.
مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت نفت با تأکید بر تداوم فعالیت بیوقفه صنعت نفت در شرایط جنگ و تحریم، گفت: وزارت نفت با اتکا به تجربه سالهای گذشته و طراحی سازوکارهای متنوع صادراتی، آماده بهرهگیری از ظرفیتهای ایجادشده در پی تعلیق بخشی از تحریمها برای توسعه صادرات نفت خام است.
وزیر نفت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت فعال و سازنده با اعضای گروه بریکس بهمنظور دستیابی به اهداف انرژی امن و مقرون بهصرفه خبر داد.
وزیر نفت از اجرای طرح ضربتی افزایش تولید گاز در بخش خشکی خبر داد و گفت: با بهرهگیری از همه ظرفیتهای موجود، برنامه افزایش تولید گاز در کنار توسعه میدانها و جمعآوری گازهای همراه، با شتاب در حال پیگیری است.
معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با مدیریت یکپارچه وزارت نفت و گامهای مناسب مهندسی و فرایندی در قالب اقدامهای کوتاهمدت پس از جنگ تحمیلی سوم، ۳۰ میلیون مترمکعب از تولید روزانه گاز شیرین به شبکه بازگشته است.
مردمیسازی مدیریت مصرف و بهرهگیری از ظرفیت شبکههای مردمی و بسیجی، مهمترین راهبرد برای عبور از شرایط سخت پیشرو در فصل سرد سال است.
وزیر نفت گفت: هدف دشمن، ایجاد اختلال در روند سوخترسانی به کشور بهویژه استانهای شمالی بود که با تدابیر اندیشیدهشده در اجرای این هدف ناکام ماند.
وزیر نفت با اشاره به برنامههای دولت در حوزه مدیریت مصرف و تقاضای سوخت گفت: اگر بتوانیم نیاز به واردات بنزین را کاهش دهیم، این منابع میتواند در مسیر بهبود و ارتقای معیشت مردم هزینه شود.
معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و نشست پیگیری پروژهها، ضمن تأکید بر ضرورت اولویتبندی، مدیریت دقیق منابع و صیانت از استانداردهای ایمنی، استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه انسانی را از ضروریات اجرای بههنگام پروژهها عنوان کرد.
وزیر نفت با اشاره به آسیبهای وارد شده به زیرساختهای انرژی کشور در جریان درگیریهای اخیر، از پیشرفت عملیات بازسازی خبر داد و اعلام کرد: تاسیسات آسیبدیده زودتر از زمانبندی پیشبینیشده به چرخه تولید بازخواهند گشت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به چالش ناترازی مصرف انرژی در کشور، از امضای ۷۷ قرارداد راهبردی با شرکتهای کارور خبر داد تا از طریق هوشمندسازی و بهینهسازی مصرف، پایداری جریان گاز در تمامی استانها تضمین شود.
وزیر نفت گفت: با وجود اینکه بخش عمدهای از آنچه که در جنگ ۴۰ روزه از دست داده بودیم را به سرعت به مدار بازگرداندیم، اما با این وجود به همراهی مردم در مصرف بهینه سوخت نیاز داریم.
در جریان بازدید معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از شرکت پاکسان، وضعیت نیروگاه گازی این مجموعه، نحوه تأمین گاز و راهکارهای افزایش توان تولید برق این واحد صنعتی مورد ارزیابی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایط خاص صنعت گاز در سال جاری، بر ضرورت تبدیل تهدیدهای موجود به فرصتی ملی برای مدیریت مصرف و حفظ پایداری شبکه گاز کشور در زمستان پیشرو تأکید کرد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اقدامات اثربخش انجام شده در حوزه ارتباطات و روابط عمومی، بر اهمیت دریافت بازخورد از ذینفعان به عنوان تنها شاخص سنجش میزان نفوذ و اثربخشی این اقدامات در بدنه سازمان تأکید کرد.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت مرجع تصمیمگیر درباره قیمتگذاری و سهمیهبندی نیست، بیان کرد: پیشنهاد این وزارتخانه برای مدیریت مصرف، اجرای اصلاحات غیرقیمتی است.
وزیر نفت با اشاره به عملکرد درخشان صنعت نفت در طول ۴۰ روز جنگ، تأکید کرد: تولید نفت خام بدون هیچ وقفهای ادامه داشت و تمامی خدمات این صنعت با هدف خدمت به مردم، به نحو مطلوبی برقرار بوده است.
معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، وزارت صمت، بانک مرکزی و بورس کالا با هدف تامین نیاز صنایع پایین دستی همکاری های خود را گسترش می دهند.
ارائه اعتبار موقت فعالیت کاروری گاز به ۵۲ شرکت متقاضی تاکنون، گامی مهم در راستای توسعه فعالیت شرکتهای کارور در حوزه بهینهسازی مصرف گازطبیعی و تسریع در اجرای طرحهای کاهش مصرف در بخشهای مختلف به شمار میرود.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامههای وزارتخانههای نفت، صمت و دیگر نهادهای مرتبط برای تأمین نیازهای صنایع تکمیلی گفت: همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی را را برای تأمین نیازهای صنایع مختلف هموار میکند.
اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور چهرههایی چون سید علی یزدیخواه ، منوچهر متکی، کامران غضنفری، امیر حسین ثابتی، مهدی کوچکزاده، زینب قیصری، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، علی خزائی، پیمان فلسفی، فرهاد بشیری و ابراهیم عزیزی ضمن حضور در شرکت پالایش نفت تهران، با مقامات ارشد پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور، دیدار و گفتگو کردند.
بازنگری در شیوههای مدیریت منابع انسانی، کاهش اتکا به ابزارهای کنترلی ازجمله اضافهکار، بهرهگیری از ظرفیتهای گسترده موجود در بدنه صنعت گاز و تقویت نقش هیأتمدیرهها در پیگیری مسایل کلان، از محورهای اساسی مورد تأکید شرکت ملی گاز ایران است.
برنامه مدیریت مصرف گاز در سال ۱۴۰۵ با تمرکز بر چهار محور اصلی شامل «جایگزینسازی و بهینهسازی مصرف»، «محدودیت و سهمیهبندی هوشمند»، «اولویتبندی» و «اطلاعرسانی و اقدامات فرهنگی» در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.









