×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۵
ارائه اعتبار موقت فعالیت کاروری گاز به ۵۲ شرکت متقاضی تاکنون

به گزارش رویداد جدید به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه در سومین جلسه پیگیری برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف گازطبیعی که با حضور جمعی از مدیران ستادی و شرکت‌های گاز استانی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اقدامات صورت‌گرفته توسط شرکت‌های تابعه طی هفته گذشته به‌منظور مدیریت و کاهش مصرف گاز را مورد بررسی قرار داد.

توکلی ضمن تأکید بر اهمیت استمرار و اثربخشی برنامه‌های بهینه‌سازی و با اشاره به برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر این پروژه‌ها، اظهار داشت: اقدامات قابل توجه شرکت‌های تابعه در بخش‌هایی نظیر بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، تعویض بخاری‌های پرمصرف و کاهش مصرف در بخش گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و سایر مراکز پرمصرف، نقش مؤثری در کنترل مصرف گاز و مدیریت بهینه منابع انرژی در کشور دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز همچنین با اشاره به همکاری نزدیک با بخش خصوصی و شرکت‌های کارور در زمینه مدیریت مصرف، افزود: در راستای اجرایی شدن برنامه‌های بهینه‌سازی و ارتقای سطح خدمات، تاکنون ۵۲ شرکت‌ متقاضی موفق به کسب اعتبار موقت فعالیت کارور در زمینه بهبود و اصلاح مصرف گازطبیعی شده‌اند.

وی بیان تجارب اجرایی، چالش‌ها و دستاوردهای حاصل از اجرای برنامه‌ها در استان‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف و تأکید کرد که استمرار این نشست‌ها و تبادل تجربیات، گامی مؤثر برای تحقق اهداف تعیین‌شده و پایداری شبکه گاز کشور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان، با قدردانی از تلاش‌های همکاران ستادی و استانی در این زمینه، بر اهمیت تداوم این اقدامات و نقش‌آفرینی رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه انرژی در سطح جامعه تأکید کرد.

-----
----------------