×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
هدف طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس سود حداکثری سهامداران است

کنفرانس پرسش و پاسخ مدیران و سهامداران شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور مدیرعامل و معاونان این شرکت، برگزار شد.

به گزارش رویداد جدید به نقل از مس‌ پرس، دکتر امیر خرمی شاد، مدیرعامل شرکت صنایع ملی صنایع مس ایران، در آغاز کنفرانس پرسش و پاسخی با سهامداران این شرکت، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: فروش شش ماهه اول سال جاری شرکت ملی صنایع مس ایران، ۵۷ هزار میلیارد تومان بوده است که نسبت به فروش شش ماهه اول سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در کنار آن بهای تمام شده ما در سال جاری، ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان اینکه سود هر سهم این شرکت در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۶۵ ریال بوده که نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تمامی طرح‌های توسعه‌ای شرکت، با هدف سود حداکثری سهامداران و درنظر گرفتن منافع آنان طرح‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار کرد: یکی از مواردی که در استراتژی‌های شرکت ملی مس به آن توجه ویژه داریم، تمرکز بر زنجیره پایین‌دستی بعد از کاتد است که تیم‌های مختلفی برای کار روی این موضوع در حال بررسی هستند.

دکتر خرمی‌شاد با تاکید بر توجه شرکت ملی صنایع مس ایران به معادن کوچک گفت: در این حوزه بنا داریم تا از قابلیت‌های بخش خصوصی با مدل‌های تعریف‌شده استفاده کنیم و در همین زمینه تا پایان سال جاری، حداقل دو فراخوان برای این معادن منتشر خواهد شد.

وی در ادامه این نشست، در پاسخ به سوال یکی از سهامداران مبنی بر سرنوشت طرح‌های توسعه مس درآلو و دره‌زار، گفت: در سال آینده، ۱۸۵ هزار تن از محل هر دو پروژه درآلو و دره‌زار به محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران اضافه خواهد شد و ۳۰ هزار تن نیز به محتوای مس شرکت اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان عوارض و مالیات شرکت، یادآور شد: در زمینه عوارض و مالیات، در پایان سال موجودی کنسانتره شرکت محاسبه شده و عوارض و حقوق دولتی بر اساس آن و طبق فرمول تعیین می‌شود که شرکت در حال رایزنی برای کاهش این عدد است و پیشنهاد ما ۱۱ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه از زمان ورود به بورس هیچ‌گونه تجدید ارزیابی دارایی نداشته‌ایم، تصریح کرد: تجدید ارزیابی دارایی شرکت، هنوز در دستور کار قرار نگرفته است، البته در این زمینه ۳۰ درصد افزایش سرمایه را از محل انباشته مصوب و در سامانه نیز اعلام کردیم و به احتمال زیاد در دی‌ماه مجمع فوق‌العاده خواهیم داشت.

دکتر خرمی‌شاد در پایان به آینده روشن فلز مس در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: با توجه به مواضع کشورهایی مثل آمریکا که مس را به عنوان فلزی امنیتی معرفی کرده‌اند، آینده خوبی در انتظار این فلز است و طبق پیش‌بینی‌ها محدوده قیمت مس در دو سال آینده بین ۸۶۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار است.

در این مراسم، مهندس شهریار متوکل، عضو هیأت مدیره و معاون اکتشافات و توسعه معدنی و مهندس بهروز رحمتی معاون توسعه صنعتی و کنترل تولید شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به برخی سوالات سهامداران در حوزه‌های تخصصی خود پاسخ دادند.


-----
----------------