×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۰ مرداد , ۱۴۰۴
رشد ۸۶ درصدی سود خالص بانک سامان

به گزارش رویداد جدید به نقل از سامان رسانه، در جریان نشست خبری مدیران ارشد گروه مالی سامان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان ضمن تشریح اقدامات بانک سامان در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی به متقاضیان عنوان کرد که تاکنون بیش از ۱٫۵ همت تسهیلات تکلیفی از طریق بلوبانک سامان به متقاضیان پرداخت شده و علاوه بر این میزان مانده پورتفوی اعتباری بانک سامان در حدود ۲۲۰ همت است.
علیرضا معرفت، در ادامه با اشاره به عملکرد این بانک در سال ۱۴۰۳ گفت: در پایان سال ۱۴۰۳، سود خالص بانک نسبت به سال قبل حدود ۸۶ درصد رشد داشت. بخشی از این رشد ناشی از تسویه سنواتی با بانک مرکزی بود که مربوط به برداشت‌های اوایل دهه ۹۰ بود و فقط یک بار رخ می‌دهد. حتی بدون این عامل نیز، روند سودآوری بانک نسبت به سنوات قبل صعودی بوده و امسال نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل بانک سامان در ادامه افزود: برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و کنترل هزینه‌ها باعث شد هزینه تمام‌شده پول را ثابت نگه داریم. بعد از جنگ ۱۲ روزه اخیر، منابع کوتاه‌مدت بانک افزایش پیدا کرد که این امر در کاهش قیمت تمام‌شده منابع اثر مثبت داشت، هرچند این منابع کوتاه‌مدت برای برنامه‌ریزی بلندمدت قابل اتکا نیستند.
علیرضا معرفت معرفت در مورد برنامه‌های بانک سامان در حوزه بانکداری شرکتی و بانکداری خرد اظهار داشت: در حوزه بانکداری شرکتی، تمرکز ما بر تسهیل خدمات و افزایش کیفیت در نقل و انتقالات ارزی است. توسعه این بخش در شرایط فعلی نیازمند بررسی مداوم است تا سطح کیفیت حفظ شود. 
وی ادامه داد: در بانکداری خرد، سیاست بانک سامان ارائه خدمات الکترونیکی به مشتریان است. محصولات جدید عمدتاً روی اپلیکیشن‌ها عرضه می‌شوند تا تجربه کاربری بهبود یابد. توسعه خدمات برای اصناف و کسب‌وکارهای کوچک نیز در دستور کار است.
در بخش دیگری از این نشست، مدیرعامل بانک سامان به حملات سایبری اخیر به شبکه بانکی کشور اشاره کرد و گفت: «امنیت سایبری حوزه‌ای پیچیده است که نیازمند هم‌افزایی منابع انسانی متخصص، زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای به‌روز است. هیچ تضمین ۱۰۰ درصدی برای امنیت سایبری وجود ندارد، اما استفاده از فناوری‌های نوین و نیروهای خبره می‌تواند ریسک‌ها را به حداقل برساند. 
وی در همین خصوص ادامه داد: اخیرا نشست مشترکی نیز با همکارانمان در بانک پاسارگاد داشتیم و در خصوص اتفاقات روی داده در این بانک گفتگو کردیم و در این بین تجربیاتی نیز منتقل شد. ما از این طریق کوشیدیم تا به جای رقابت، بر همکاری تمرکز کنیم و پوشش لازم در برابر تهدیدات احتمالی ایجاد شود.

در بخش دیگری از این نشست، احسان ترکمن مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) که به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، در خصوص مضوع کارمزد تراکنش‌ها عنوان کرد: «میزان کارمزد در ۹ سال گذشته بدون تغییر باقی مانده بود. بانک مرکزی امسال بخشنامه‌ای ابلاغ کرد که بر اساس آن افزایش حدود ۱ تا ۱.۵ درصدی کارمزد اعمال شد. البته این افزایش قابل توجه نیست؛ چرا که ۹۶ درصد تراکنش‌های جامعه زیر ۶۰۰ هزار تومان است.»
ترکمن ادامه داد: «بانک مرکزی سقف مبلغ مشمول کارمزد را دو برابر کرد، در حالی که فقط ۲ تا ۳ درصد تراکنش‌ها در این بازه انجام می‌شود.»
مدیرعامل سپ با اشاره به این که در حال انجام مذاکراتی با بانک مرکزی است، گفت: «امیدواریم این نهاد متقاعد شود که بخشنامه کارمزد اصلاح و پایه مبلغ از ۱۲۰ تومان به ۱۸۰ تومان افزایش یابد. در صورت تحقق این تغییر، درآمد کارمزدی شبکه پرداخت نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.»
رضا حیدری، مدیربلوبانک سامان هم در جریان این نشست در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برنامه‌ای برای توسعه اینترنت بانک و بلو سازمانی دارید یا خیر، بیان کرد: نت‌بانک یا درگاه ارائه خدمات از طریق اینترنت به صورت عمده در ارتباط با سازمان‌ها و شرکت‌ها استفاده می‌شود. این نهادها معمولاً یک دفتر مرکزی دارند که تیم‌های مختلف، از جمله بخش مالی و حسابداری، به صورت متمرکز در آن مستقر هستند. به همین دلیل، این فضا بیشترین همخوانی را با دریافت چنین خدماتی دارد.
 
او افزود: در حوزه استفاده شخصی، به‌ویژه از طریق تلفن همراه، این سرویس‌ها یک کانال مناسب و بهینه محسوب می‌شوند. تمامی نئوبانک‌ها و بانک‌های دیجیتال نیز در همین مسیر حرکت کرده و محصولات خود را بر این مبنا توسعه می‌دهند.
شیما آراء قائم مقام مدیرعامل بیمه سامان هم در این نشست، با اشاره به سیاست‌های جدید این شرکت گفت: رویکرد ما ورود جدی به بیمه‌نامه‌های خانواده و بیمه‌های خرد است و اکنون تمرکز ویژه‌ای بر بیمه تجهیزات الکترونیک مانند موبایل، لپ‌تاپ و ساعت‌های هوشمند داریم. این محصول که حدود دو سال از عرضه آن می‌گذرد، پوشش کامل سرقت و آسیب‌دیدگی از جمله شکست صفحه نمایش را شامل می‌شود و بازاریابی گسترده‌ای برای افزایش استقبال از آن انجام داده‌ایم.
آراء در خصوص برنامه‌های شرکت برای تقویت توانگری مالی اظهار کرد: افزایش سرمایه یکی از محورهای اصلی ماست و در کنار آن، تلاش می‌کنیم با انتخاب پرتفوی مناسب و کنترل ریسک بیمه‌گری، شاخص توانگری را ارتقا دهیم. ورود به رشته‌های پرریسک مانند درمان با دقت و ارزیابی کامل انجام می‌شود تا از ایجاد خسارت‌های سنگین جلوگیری شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

-----
----------------