همزمان با بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمعهای مس سرچشمه و مس شهربابک، گزارشهای ارائهشده در جلسات تولید این دو مجتمع از رشد فراتر از برنامه در بخشهای مختلف زنجیره تولید مس و ثبت رکوردهای جدید در حوزه استخراج و فرآوری حکایت دارد؛ بهگونهای که تا ۷ خردادماه جاری، تولید مس محتوی در مجتمع مس سرچشمه به ۴۰هزار تن رسید و معدن میدوک نیز با ثبت استخراج ۹میلیون و ۴۰۱هزار تن در اردیبهشتماه، رکوردی تازه در تاریخ بهرهبرداری خود بهجا گذاشت.
آیین رونماییِ «سامانه جامع تحقیق، توسعه و نوآوری» در شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد؛ سامانهای بومی که با هدف هوشمندسازی فرآیندهای پژوهشی، کاهش خطای انسانی و تسریع مسیر تحول دیجیتال در صنعت مس کشور طراحی و پیادهسازی شده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با در بازدید از ابرپروژه فازهای ۳و۴ تغلیظ مجتمع مس سرچشمه، از برنامهریزی برای بهرهبرداری نهایی این طرح توسعه در سال ۱۴۰۷ خبر داد؛ طرحی راهبردی که نقش بسیار موثری در افزایش ظرفیت تولید کنسانتره مس کشور خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بازدید از کارخانجات اسید و اکسیژن مجتمع مس سرچشمه، روند تولید در این کارخانجات را بررسی کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با حضور در جمع کارکنان مجتمع مس سرچشمه، ضمن عرض خداقوت به تلاشگران عرصه پایداری تولید، از بخشهای مختلف این مجتمع بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به جایگاه جهانی ذخایر مس ایران، گفت: کشور ما با دارا بودن بیش از ۶۶ میلیون تن ذخایر مس و رتبه ششم جهانی، از ظرفیتی کمنظیر برخوردار است که با مدیریت هوشمندانه میتواند به رشد اقتصادی و توسعه زنجیره صنعت مس منجر شود.
به مناسبت دهه فجر، ۱۳ طرح بخش معدن و صنایع معدنی در استان های یزد و کرمان با حضور وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
کارخانه تولید مفتول مسی ۸ میلیمتری مجتمع مس سرچشمه، با هدف تکمیل زنجیره تولید، افزایش ارزش افزوده و ارتقای بهرهوری، همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.
پروژه تصفیهخانه پساب کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه، بهعنوان یکی از مهمترین طرحهای محیطزیستی شرکت ملی صنایع مس ایران، همزمان با دهه فجر و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به افتتاح شد.
رئیس هیاتعامل ایمیدرو با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه، سهم عمده شرکت ملی صنایع مس ایران در تحقق ظرفیتهای تولید و توسعه صنعت مس کشور را تشریح کرد و از حمایت وزارت صمت و ایمیدرو از این مسیر خبر داد.
سه پروژه توسعهای شرکت ملی صنایع مس ایران، همزمان با دهه مبارک فجر و در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهطور رسمی افتتاح میشوند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تحقق برنامه پیشبینیشده تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جاری خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.
در ۱۰ ماه سالجاری، استخراج سنگ سولفور شرکت ملی مس به میزان ۴۶ میلیون و ۸۵۸ هزار تن به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشدی ۲ درصدی خبر میدهد.
شرکت ملی صنایع مس ایران در مسیر تحقق شعار سالجاری با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» قادر به استخراج کلی ۲۳۳ میلیون و ۵۵۲ هزار تن مواد معدنی شده که این میزان تولید در مقایسه با ۱۰ ماه سال گذشته که ۱۸۵میلیون و ۷۸۲ هزار تن، با رشد ۲۶ درصدی همراه شده است.
وزیر کشور روز دوشنبه ۶ شهریورماه در جریان بازدید از مجتمع مس سرچشمه، توسعه صنعت مس را یکی از اولویتهای مهم دولت برشمرد.
جلسه تودیع و معارفه مدیر پیشین و سرپرست جدید مجتمع مس سرچشمه با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس، معاونان ستاد، مدیران مجتمع ها و مشاوران در محل شرکت مس برگزار شد.
مدیرکل دفتر شناسایی و هدایت مستعدان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اجرای طرح بورس صنعتی در کشور گفت: با اجرای طرح بورس صنعتی، سعی شده دانشجویان مستعد به سمت نیازهای صنعتی سوق پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت ملی مس در جریان این بازدید از طرح های فلوتاسیون سرباره سرچشمه، معدن وکارخانه تغلیظ دره زار و پروژه های توسعه برق در مجتمع مس سرچشمه بازدید کرد.
شرکت ملی صنایع مس ایران بهمنظور خدماترسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین و مشارکت در برگزاری آیین پیادهروی مراسم اربعین اقدام به برپایی ۳ موکب کرده است.
دکتر علی رستمی در دیدار با مدل آوران تیم ورزشی مس در مسابقات ورزشی کارگری شرکت های جهان (۲۰۲۲) با اعلام این که ورزش کارگری اولویت اول شرکت مس است، گفت: در این راستا بودجه ورزش کارگری و قهرمانی را ۵۰ درصد افزایش داده ایم.
در پی دستور مدیرعامل شرکت مس مبنی بر خدمترسانی و ارسال محمولههای کمکرسانی سریع به مناطق سیل زده استان کرمان از طریق مجتمع مس سرچشمه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با صدور پیامی از امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده استان کرمان تشکر کرد.
در جریان بازدید روز گذشته رضا فاطمی امین وزیر صمت از مجتمع مس سرچشمه، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گزارشی از آخرین وضعیت و رشد تولید در سه ماهه نخست سال جاری، طرح های توسعه معدن مس سرچشمه، فلوتاسیون سرباره و کارخانه تغلیظ که با هدف دستیابی به تولید یک میلیون تن مس کاتد و مس محتوی معدنی تعریف شده است ارائه داد.
شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بینالمللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین نمایشگاه بینالمللی ماشینآلات معدنی و راهسازی که از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در کرمان برگزار شد، آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشت.
مدیر گروه روابطعمومی شرکت مس از ترسیم نقشه راه گروه روابطعمومی شرکت مس خبر داد و افزود: با توجه به پتانسیل مجتمعهای مس سرچشمه، شهربابک و سونگون و در تعامل با روابطعمومی ستاد بهطورقطع میتوانیم تاثیرگذارتر عملکرده و صدای واحد باشیم.









